چین سیستم های جدیدی از هوش مصنوعی را در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ایجاد می کند

محققان چینی با کمک هوش مصنوعی عملکرد ورزشکاران ورزش های زمستانی المپیک ۲۰۲۲ پکن را ارزیابی خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه فودان چین قصد دارند سیستم تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ارزیابی عملکرد ورزشکاران ورزشهای زمستانی ۲۰۲۲ پکن ایجاد کنند. ژانگ لی هوا از […]

محققان چینی با کمک هوش مصنوعی عملکرد ورزشکاران ورزش های زمستانی المپیک ۲۰۲۲ پکن را ارزیابی خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه فودان چین قصد دارند سیستم تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ارزیابی عملکرد ورزشکاران ورزشهای زمستانی ۲۰۲۲ پکن ایجاد کنند. ژانگ لی هوا از محققان برجسته و استاد مهندسی دانشگاه شانگهای در این مورد می گوید: قرار است در این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی حرکات، وضعیت بدن، سرعت و دیگر شاخص های عملکردی ورزشکاران با کمک الگوریتم تجزیه و تحلیل شود. در نهایت نیز می‌توان با کمک این بررسی برنامه های تمرینی ورزشکاران را ایجاد کرد.

 طرح اولیه این سیستم نیز از سال ۲۰۱۹ با هدف ترویج صنعت تجهیزات ورزشی زمستانی برای بازی‌های المپیک زمستانی آغاز شده بود. پس از آن کریستین کالینز از این ایده حمایت کرد. به گفته ژانگ عملکرد ورزشکاران در طول تمرین توسط مربیان نظارت می شود و آنها هستند که در مورد عملکرد این ورزشکاران نظر می‌دهند. اما نظارت دیجیتالی از طریق سیستم تجزیه و تحلیل و با کمک دوربین های با کیفیت عملکرد ورزشکاران را بررسی و تمامی حرکات آن ها را شناسایی میکند. به طوری که دیگر مسئولیتی بر عهده مربیان نخواهد بود. برای ورزش هایی مانند اسکیت نمایشی نیز از ویژگی های تشخیص سه بعدی و چرخش سر استفاده خواهد شد تا با کمک آن وضعیت های عملکردی ورزشکاران از نظر استاندارد سازی و زیبایی شناسی بهبود یابد. ژانگ می‌گوید از این سیستم برای نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد بازیکنان فوتبال نیز می توان استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال