چین از اولین قطار مغناطیسی معلق جهان رونمایی کرد

اولین قطار مغناطیسی معلق جهان که با آهنربای دائمی کار می کند در چین رونمایی شد. این قطار حدود ۱۰ متر در بالای زمین شناور است و می تواند بدون برق کار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین از جدید ترین قطار شهری خود رونمایی کرد که به قطار آسمان معروف […]

اولین قطار مغناطیسی معلق جهان که با آهنربای دائمی کار می کند در چین رونمایی شد. این قطار حدود ۱۰ متر در بالای زمین شناور است و می تواند بدون برق کار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین از جدید ترین قطار شهری خود رونمایی کرد که به قطار آسمان معروف است. این قطار مغناطیسی معلق در ارتفاع حدود ۱۰ متری از زمین شناور است و برای هدایت آن نیز از هوش مصنوعی استفاده می شود. نیروی استفاده شده در این قطار مغناطیسی آهنرباهای دائمی هستند که میتوانند بدون نیاز به برق به کار خود ادامه دهند.

 این خط آزمایشی ۸۰۰ متری با استفاده از آهنرباهای قدرتمند یک نیروی کشش پرتوان را برای معلق نگه داشتن این قطار ایجاد میکند. این قطار با ظرفیت ۸۸ نفر در شهرستان شینگوو در استان جیانگشی چین ساخته شده است. قطار ساخته شده بدون ارتباط با ریل های بالای خود امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت. به دلیل عدم وجود اصطکاک انرژی برق مورد نیاز بسیار پایین است و همچنین نسبت به متروهای سنتی هزینه ساخت بسیار پایینی نیز دارد.

 به گفته مقامات حمل و نقل محلی چین آزمایش های این فناوری هم اکنون انجام گرفته است و قرار است خط ریلی این قطار تا 7.5 کیلومتر افزایش پیدا کند. همچنین سرعت آن نیز به 120 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. کنترل این قطار توسط فناوری هایی مانند هوش مصنوعی انجام میشود. همچنین این فناوری ایمنی سیستم را هم تامین خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال