چین از یک اتاقک شبیه سازی شده ماه برای آموزش فضانوردان استفاده می کند

چین با هدف آموزش فضانوردان یک اتاقک شبیه سازی شده ماه را توسعه داده که می توان از آن برای آموزش استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردان خود را روی سطح ماه قرار دهد. به همین منظور فرآیند آماده سازی فضانوردان خود را برای […]

چین با هدف آموزش فضانوردان یک اتاقک شبیه سازی شده ماه را توسعه داده که می توان از آن برای آموزش استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردان خود را روی سطح ماه قرار دهد. به همین منظور فرآیند آماده سازی فضانوردان خود را برای فرود از هم اکنون آغاز کرده است.ذاینداتاقک یک محفظه خلا است که در آن شبیه سازی محیط ماه انجام شده است. از جمله آنها می توان به تفنگ الکترونی تولید کرد و غبار با بار منفی، چراغ های دوتریوم که پرتوهای فرابنفش تولید می کنند و صفحه ارتعاشی برای پرتاب کرد و غبار در هوا اشاره کرد. در این مرکز کرد و غبار مورد استفاده مانند گرد و غبار سطح ماه ساخته شده است.

تاسیسات مورد نظر توسط موسسه فناوری هاربین در شهر هاربین در شمال شرق چین ساخته شده است.‌لی لی یی، رئیس موسسه محیط زیست در فضا و علوم مواد در این موسسه می گوید: این شبیه ساز سطح ماه می تواند چندین محیط بسیار مشابه سطح ماه و شرایط آن ایجاد کند. این شرایط کمک می کند تا بتوان شرایط واقعی سطح ماه را شبیه سازی کرد.‌ همچنین مکانیسم تشکیل غبار در ماه و محیط های مشابه به همراه اثرات آنها روی فضاپیما، فضانوردان و لباس های فضایی بررسی میشود. به گفته لی در این آزمایش امکان شبیه سازی ۶ نوع عامل محیطی وجود دارد.‌ در واقع آزمایشگاه کنونی قادر به بیشترین شبیه سازی عوامل محیطی است و عملکرد آن نیز شبیه به محیط واقعی فضایی است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال