چین از هوش مصنوعی برای نظارت بر شبکه ریلی استفاده می‌کند

مدیریت بزرگترین سیستم راه آهن پرسرعت جهان با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند ایرادات و اختلالات را پیش بینی کرده و قبل از بروز مشکلات برای برطرف کردن آن هشدار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه ریلی پرسرعت در چین ۴۵ هزار کیلومتر بوده […]

مدیریت بزرگترین سیستم راه آهن پرسرعت جهان با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند ایرادات و اختلالات را پیش بینی کرده و قبل از بروز مشکلات برای برطرف کردن آن هشدار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه ریلی پرسرعت در چین ۴۵ هزار کیلومتر بوده و بزرگترین شبکه ریلی در جهان محسوب می‌شود که در حال حاضر کنترل آن توسط یک سیستم هوش مصنوعی در پکن انجام می‌گیرد. به گفته محققان این هوش مصنوعی از دقت بالایی حدود ۸۹ برخوردار است و می‌تواند به پردازش تعداد زیادی داده در لحظه بپردازد. مهندس ارشد در مرکز بازرسی زیرساخت در چین این سیستم را بسیار کارآمد دانسته و معتقد است امکان اطلاع از موقعیت‌های غیر عادی توسط این سیستم تنها به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

سیستم هوش مصنوعی ناظر روی راه آهن چین به طور دقیق می‌تواند ایرادات را شناسایی و پیش‌بینی کرده و قبل از بروز مشکلات هشدار دهد. همچنین تعمیر و نگهداری خطوط ریلی پرسرعت با کمک این سیستم به موقع انجام می‌شود.

به گفته پژوهشگران این سیستم باعث شده است نگهداری خطوط ریلی نسبت به گذشته شرایط بهتری را سپری کند. در حالی است که شبکه راه آهن در ایالات متحده چالش‌های فراوانی را پیش رو دارد تعمیر و نگهداری نامناسب خطرات ایمنی مکرری را ایجاد کرده است. به عنوان مثال طی ۵۰ سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ مورد خروج از ریل در سال در این خطوط گزارش شده است.

علاوه بر این کشورهایی نظیر آلمان و سوئیس نیز استفاده از هوش مصنوعی را برای مدیریت راه آهن مورد بررسی قرار دادند. این دو کشور نیز تلاش دارند تا برای بهبود شبکه ریلی خود است هوش مصنوعی استفاده کنند. البته شبکه ریلی در این دو کشور نسبت به چین از گستردگی کمتری برخوردار است.

مهندسان ریلی در چین داده‌های خام را برای آموزش سیستم هوش مصنوعی به طور دائم از سوابق حرکات قطارها ارتعاشات ریل سوابق هواشناسی و مقادیر شکل موج به دست می آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال