چین اولین هایپرلوپ جهان را تا سال ۲۰۳۵ می‌سازد

مدیرعامل تسلا اولین فردی بود که ایده هایپرلوپ را مطرح کرد. تاکنون نیز شرکت ها و دانشگاه های زیادی نیز روی این طرح کار کرده اند. با این وجود هنوز کسی این ایده را مورد بهره برداری قرار نداده است. اما اکنون چین اعلام کرد قصد دارد اولین هایپرلوپ جهان را تا سال ۲۰۳۵ راه […]

مدیرعامل تسلا اولین فردی بود که ایده هایپرلوپ را مطرح کرد. تاکنون نیز شرکت ها و دانشگاه های زیادی نیز روی این طرح کار کرده اند. با این وجود هنوز کسی این ایده را مورد بهره برداری قرار نداده است. اما اکنون چین اعلام کرد قصد دارد اولین هایپرلوپ جهان را تا سال ۲۰۳۵ راه اندازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون روش های مختلفی برای افزایش سرعت حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته است. مرحله بعدی در این مسیر استفاده از فناوری هایپرلوپ است. این سیستم با سرعت بسیار بالا در حمل و نقل می تواند تغییرات شگرفی در این مسیر ایجاد کند. سرعت آن در لوله های خلا برای جابجایی افراد حدود ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

گزارش منتشر شده توسط ساوث چاینا مورنینگ پست نشان می دهد چین برای ساخت اولین هایپرلوپ جهان دو شهر شانگهای و هانگژو را انتخاب کرده است. این دو شهر در فاصله ۱۷۵ کیلومتر از یکدیگر قرار دارند و از طریق جاده حدود سه ساعت طول میکشد تا به شهر بعدی رسید. استفاده از قطار سریع‌السیر نیز این زمان را به یکساعت می رساند. اما استفاده از هایپرلوپ تنها به چند دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

در صورتی که چین موفق به ساخت هایپرلچد بین این دو شهر شود سرعت قطار درون آن به ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. بنابراین زمان رسیدن میان دو شهر به ۱۵ دقیقه کاهش می یابد. احتمالا زمان عملیاتی شدن این پروژه در سال ۲۰۳۵ باشد. البته پیش از آن باید زیرساخت های زیادی ساخته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال