چین تا سال ۲۰۲۸ پایگاه خود در ماه را تکمیل می کند

طبق ادعای محققان چینی این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸ پایگاه خود در ماه را به اتمام برساند. طراح ارشد اکتشافات ماه در چین اعلام کرد این پایگاه تحقیقاتی با دو ماموریت اکتشافی تکمیل خواهد شد و فضانوردان چینی تا سال ۲۰۳۰ به ماه فرستاده میشوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

طبق ادعای محققان چینی این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸ پایگاه خود در ماه را به اتمام برساند. طراح ارشد اکتشافات ماه در چین اعلام کرد این پایگاه تحقیقاتی با دو ماموریت اکتشافی تکمیل خواهد شد و فضانوردان چینی تا سال ۲۰۳۰ به ماه فرستاده میشوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین پایگاه فضایی اکتشافی خود در ماه را تا سال ۲۰۲۸ به پایان می رساند. وو ویرن، از آکادمی مهندسی چین و مدیر آزمایشگاه اکتشافات فضایی از برنامه ریزی چین برای انجام اکتشافات فضایی طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده خبر داد. در این بین اکتشافات ماه نیز یکی از ۴ وظیفه اصلی در این برنامه ریزی ها محسوب میشود.

همچنین سه برنامه دیگر شامل کاوشگر و برخوردهای سیارکی، اکتشاف سیاره ای و ساخت پرتابگر سنگین خواهد بود که بتواند برای ماموریت های ماه و مریخ به اندازه کافی قدرتمند باشد.

چین در سال ۲۰۰۴ طی مأموریت چانگ ای سه برنامه اکتشافی خود شامل رسیدن به مدار، فرود و جمع آوری نمونه را با موفقیت به پایان رساند. ماموریت چانگ ای ۵ در سال ۲۰۲۰ نیز با هدف جمع آوری نمونه از سطح ماه با موفقیت انجام شد.

طبق اعلام وو، چین مرحله چهارم اکتشافات خود را طی ماموریت های چانگ ای ۶، ۷ و ۸ به پایان خواهد رساند. در چانگ ای ۶ مجددا نمونه هایی دریافت خواهد شد. ماموریت های چانگ ای ۷ و ۸ با هدف کاوش در بخش های قطب جنوب ماه انجام میشود.

به گفته وو پیشنهاد ساخت پایگاه در قطب جنوب ماه برای اولین بار توسط وین انجام گرفت. زیرا روشنایی خورشیدی در این منطقه در حد مطلوب است. بنابراین شرایط منبع تغذیه و دما پایدار است و می توان برنامه های اکتشافی رباتیک را بطور طولانی مدت انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال