چین زودتر از ناسا به نمونه‌های سیاره مریخ دسترسی پیدا خواهد کرد

چین قصد دارد نمونه هایی از سنگ سیاره مریخ را زودتر از ناسا به زمین باز گرداند. این ماموریت با نام تیان ون ۳ از اواخر سال ۲۰۲۸ با ارسال یک فضاپیما به سیاره سرخ آغاز می‌شود و این نمونه ها در ژوئیه ۲۰۳۱ به زمین بازگردانده خواهد شد. بدین ترتیب دو سال جلوتر از […]

چین قصد دارد نمونه هایی از سنگ سیاره مریخ را زودتر از ناسا به زمین باز گرداند. این ماموریت با نام تیان ون ۳ از اواخر سال ۲۰۲۸ با ارسال یک فضاپیما به سیاره سرخ آغاز می‌شود و این نمونه ها در ژوئیه ۲۰۳۱ به زمین بازگردانده خواهد شد. بدین ترتیب دو سال جلوتر از زمانبندی ناسا نمونه های سیاره سرخ در اختیار چین قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه ریزی چین برای ماموریت تیان‌ون-3 توسط سون زژو طراح ارشد ماموریت کاوشگر و مدارگرد مریخی انجام شد. به این ترتیب پکن تا اواخر ۲۰۲8 فضاپیمایی را به مریخ ارسال می کند. هدف از برنامه ریزی فشرده چین دسترسی به نمونه‌های سیاره سرخ طی یک فرایند ساده است. این کشور سال گذشته فناوری سفر به مریخ و پیاده سازی و کاوشگر در این سیاره خبر داده بود. اما برگرداندن نمونه به زمین به تلاش های بیشتری نیاز دارد.

 برای تحویل نمونه ها به وسیله های بالا رونده در فضاپیما در مدار مریخ نیاز است تا به سمت زمین حرکت کرده و سپس کپسول نمونه ها را در جو سیاره زمین رهاسازی کند. در هر صورت ماموریت های هر دو سازمان فضایی بسیار پیچیده خواهد بود و ممکن است در هر مرحله با مشکلاتی همراه باشد. اما در صورت اینکه این ماموریت ها با موفقیت انجام شود با کمک آزمایشگاه‌های پیشرفته زمینی می توان نمونه های بدست آمده از مریخ را بررسی کرد و از وجود حیات در این سیاره سرخ با خبر شد. میزان سرمایه گذاری چین در چند سال اخیر در زمینه فعالیت‌های فضایی افزایش داشته است و این کشور قصد دارد در زمینه فضایی به یک قدرت جهانی تبدیل شود. همچنین یکی از اهداف چین استخراج منابع کره های دیگر مانند ماه و مریخ خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال