چین برای رقابت با استارلینک ۱۳ هزار ماهواره به فضا ارسال می کند

چین با هدف رقابت با ماهواره های استارلینک تلاش دارد تا با سرعت بیشتر حدود ۱۳ هزار ماهواره را در فضا قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین برنامه ریزی هایی را برای ارسال هزاران ماهواره به مدار زمین انجام داده است. بدین ترتیب قصد دارد تا با استارلینک مقابله کند. […]

چین با هدف رقابت با ماهواره های استارلینک تلاش دارد تا با سرعت بیشتر حدود ۱۳ هزار ماهواره را در فضا قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین برنامه ریزی هایی را برای ارسال هزاران ماهواره به مدار زمین انجام داده است. بدین ترتیب قصد دارد تا با استارلینک مقابله کند. یکی از فعالیت های ماهواره های چینی ردیابی ماهواره های استارلینک است. تا در فضای مدار پایین مکانی امن برای چین فراهم شود. با توجه به شایعات مربوط به نظامی شدن ماهواره های استارلینک اکنون چین تلاش دارد تا به نحوی موقعیت و رفتارهای ماهواره ها را نظارت کند.

در حال حاضر این کشور در تدارک ارسال حدود ۱۳۰۰۰ ماهواره در این فضا است. تعداد این ماهواره ها در فضا در حال افزایش است . بسیاری از ستاره شناسان نیز بارها در مورد مشکلات ایجاد شده توسط این ماهواره ها هشدار دادند.

چین در خالی برای ارسال ۱۳ هزار ماهواره آماده میشود که تعداد ماهواره های استارلینک در حال حاضر ۳۵۰۰ ماهواره است. البته استارلینک تلاش دارد تا مجوز ارسال ۱۲۰۰۰ ماهواره را دریافت کند. البته در نهایت این شرکت ۴۰ هزار ماهواره برای ارسال به مدار آماده خواهد کرد. از طرفی چین سرعت پیشبرد اهداف خود را افزایش داده تا علاوه بر تسلط بر استارلینک از پر شدن فضای مدار پایین زمین توسط دیگر کشورها جلوگیری کند.

شرکت شبکه های ماهواره ای چین ادعایی را مطرح کرده که در آن عنوان سده علاوه بر ردیابی و نظارت بر ماهواره های استارلینک، قصد غیرفعال کردن آنها را نیز دارد. آنها در مورد قابلیت مانور ماهواره های استارلینک نگرانند و معتقد هستند ممکن است این ماهواره برای هدف گیری اشیا در فضا مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال