چین برای توسعه 5G از باند فرکانسی 700 مگاهرتز استفاده خواهد کرد

دولت چین برای سرعت بخشیدن به توسعه اینترنت 5G در کشور تصمیم گرفته تا باند فرکانسی 700 مگاهرتز را در اختیار وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین قرار دهد. استفاده از این باند در توسعه اینترنت 5G بهینه سازی منابع را به دنبال خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به […]

دولت چین برای سرعت بخشیدن به توسعه اینترنت 5G در کشور تصمیم گرفته تا باند فرکانسی 700 مگاهرتز را در اختیار وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین قرار دهد. استفاده از این باند در توسعه اینترنت 5G بهینه سازی منابع را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از commsupdate، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) استفاده از باند فرکانسی 700 مگاهرتزی را اعلام کرده و تغییرات در برنامه های کشور در پی آن را اعلام کرده است. در چین باندهای فرکانسی 702 و 798 مگاهرتز برای رادیو وتلویزیون استفاده خواهد شد. همچنین باندهای فرکانسی 703، 743، 758 و 798 مگاهرتز برای ارتباطات موبایلی استفاده خواهد شد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین جهت عدم تداخل این باندهای فرکانسی از این سرویس های فعال خواسته است تا مقر و تجهیزات موجود در ایستگاهها را به طور قانونی جابجا کنند. رادیو و تلویزیون و همچنین شبکه‌های جدید 5G صدا و سیما در چین به زودی از امواج هوایی مربوط به طیف 4.9 گیگاهرتزی خود استفاده خواهند کرد. بدین ترتیب علاوه بر خدمات تلویزیونی، اینترنت اشیاء و ارتباطات موبایل را پوشش خواهد داد. جابجایی رادیو و تلویزیون به فرکانس دیگر حدود 1.41 میلیون دلار هزینه برای دولت چین رقم خواهد زد.

توسعه اینترنت 5G در کشور ما نیز نیازمند باند فرکانسی 700 مگاهرتزی است که اکنون در اختیار صدا و سیما قرار دارد. آدری جهرمی پیش از این گفته بود که صدا و سیما حاضر نیست تا این باند فرکانسی را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد. از طرفی افزایش ظرفیت و توسعه شبکه موبایل به فرکانس بیشتر نیاز دارد. البته فرکانس نسل دوم (2G) نیز می تواند در آینده برای افزایش ظرفیت شبکه موبایل و یا افزایش سرعت اینترنت مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال