خورشید مصنوعی چین به رکورد ۴۰۳ ثانیه فعالیت رسید

توکامک یا همان خورشید مصنوعی چین در رکوردی تازه توانست در یک عملیات پلاسمای محدودیت بالا به زمان ۴۰۳ ثانیه برسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رکورد بدست آمده توسط خورشید مصنوعی چین در حالت محدودیت بالا یک رکورد تازه محسوب میشود. طبق گزارش رسانه CGTN از چین، در سال ۲۰۲۱ این […]

توکامک یا همان خورشید مصنوعی چین در رکوردی تازه توانست در یک عملیات پلاسمای محدودیت بالا به زمان ۴۰۳ ثانیه برسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رکورد بدست آمده توسط خورشید مصنوعی چین در حالت محدودیت بالا یک رکورد تازه محسوب میشود. طبق گزارش رسانه CGTN از چین، در سال ۲۰۲۱ این ابررسانای تجربی پیشرفته توانسته بود به رکورد ۱۰۱ ثانیه دست پیدا کند. موفقیت جدید حاصل تلاش ۱۲۰ هزار باره دانشمندان بوده است.

این رکورد و همچنین موفقیت های بدست آمده از تلاش های دانشمندان چینی می تواند برای رآکتور گرماهسته ای آزمایش بین المللی ITER نیز اهمیت بالایی داشته باشد. در این پروژه بین المللی چین نیز مشارکت دارد.

همجوشی هسته ای نوعی انرژی مشابه انرژی خورشیدی است که نوعی انرژی نامحدود و نهایی در زمین نیز محسوب میشود. این انرژی هیچ کربنی تولید نمی کند و همچنین محصول جانبی مانند مواد رادیواکتیو نیز طی فرایند آن تولید نمیشود.

با بالارفتن دمای هیدروژن به بیش از ۱۰۰ میلیون درجه سانتی گراد، پلاسمایی تولید میشود که در نتیجه آن اتم ها می توانند با یکدیگر ادغام شده و تولید اتم هلیم کنند.‌ این فرایند همراه با آزادسازی انرژی بسیار زیاد است. دانشمندان طی آزمایش های مکرر متوجه شدند استفاده از آهنرباهای قوی درون دستگاه حلقه ای شکل با نام توکامک مانع از تماس پلاسما و دیواره مخزن میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال