پایگاه چین روی ماه با استفاده از فناوری سه بعدی ساخته می‌شود

چین در حال آزمایش فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت پایگاه روی سطح ماه است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روزنامه چاینادیلی طی گزارشی اعلام کرد چین در حال بررسی امکان استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای ساختن پایگاه روی ماه است. در کنار آن پکن نیز برنامه ریزی هایی را […]

چین در حال آزمایش فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت پایگاه روی سطح ماه است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روزنامه چاینادیلی طی گزارشی اعلام کرد چین در حال بررسی امکان استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای ساختن پایگاه روی ماه است. در کنار آن پکن نیز برنامه ریزی هایی را برای سکونت دراز مدت روی این قمر انجام می دهد.

چین طی مأموریت قمری خود در سال ۲۰۲۰ توانست با استفاده از کاوشگر چانگ ای ۵ نمونه هایی از خاک ماه را به زمین بیاورد. اولین فرود چین روی سطح ماه نیز به سال ۲۰۱۳ برمی گردد. این کشور قصد دارد فضانورد خود را تا سال ۲۰۳۰ روی این قمر بفرستند.

ماموریت های چانگ ای ۶، ۷ و ۸ روی سطح ماه نیز با هدف بررسی منابع ماه برای سکونت طولانی مدت روی ماه انجام خواهد شد. گزارش منتشر شده از وو وایرن، دانشمند اداره ملی فضایی چین نشان می دهد ماموریت چانگ ای ۸ نیز با هدف بررسی ترکیبات مواد معدنی محیط و تحقیقات در آن محل انجام میشود.

هدف اصلی چین ساخت پایگاه روی ماه با استفاده از خاک ماه است. ربات سازنده آجر از خاک ماه نیز طی ماموریت چانگ ای ۸ در سال ۲۰۲۸ به فضا ارسال خواهد شد. در حال حاضر رقابت بین چین و ایالات متحده برای حضور در ماه تشدید شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال