دستگاه های آشکارساز چین در قطب جنوب با موفقیت آزمایش شدند

چین موفق شد تا دستگاه تشخیص تراهرتز خود را در قطب جنوب آزمایش کند. در این عملیات، آزمایش های رصدی نجومی در فرکانس های تراهرتز به پایان رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان علوم بنفش زیر نظر آکادمی علوم چین اعلام کردند دستگاه ساخته شده شامل یک دستگاه هسته […]

چین موفق شد تا دستگاه تشخیص تراهرتز خود را در قطب جنوب آزمایش کند. در این عملیات، آزمایش های رصدی نجومی در فرکانس های تراهرتز به پایان رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان علوم بنفش زیر نظر آکادمی علوم چین اعلام کردند دستگاه ساخته شده شامل یک دستگاه هسته ای بهمراه گیرنده تراهرتز ابر رسانا، خنک کننده با دمای پایین و آنتن های کوچک با دقت بالا است.

آزمایش های این دستگاه توسط تیمی از محققان رصدخانه کوه بنفش و موسسه تحقیقات قطبی در قطب جنوب انجام شد. در این آزمایش گذر اتمسفر در فرکانس ۰.۵ تراهرتز در نقطه A اندازه گیری و سیگنال های ارسالی به مناطقی با فاصله زیاد در داخل قطب جنوب

ارسال و دریافت شد. طبق اعلام رصدخانه کوه بنفش این تحقیقات به عنوان تحقیقات پایه ای قوی در زمینه فناوری ارتباطات محسوب میشود. کشور چین در منطقه ای در قطب جنوب نمایشگاهی را از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز کرده و در این ایستگاه ها آزمایشات مورد نظر خود را انجام میدهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال