آزمایش موفقیت آمیز اولین قطار هایپرلوپ جدید چین

چین توانست با موفقیت اولین هایپرلوپ سریع خود را مورد آزمایش قرار دهد. این قطار پرسرعت قادر است بار و مسافر را با سرعتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت و یا سریع تر جابجا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از SCMP، محققان چینی هایورلوپ جدیدی را مورد آزمایش […]

چین توانست با موفقیت اولین هایپرلوپ سریع خود را مورد آزمایش قرار دهد. این قطار پرسرعت قادر است بار و مسافر را با سرعتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت و یا سریع تر جابجا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از SCMP، محققان چینی هایورلوپ جدیدی را مورد آزمایش قرار دادند. این آزمایش شامل سه بخش ۲۱۰ متری در خط قطارهای مغناطیسی بود. در این آزمایش برای بررسی های مورد نیاز قطعات و ایمنی آنها سرعت کابین به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وظیفه ساخت و آزمایش این قطار بر عهده شرکت CASIC است. این شرکت به عنوان پیمانکار پس از آزمایش انجام گرفته اعلام کرد بخش های مختلف این قطار مانند دستگاه های ارتباطی،حسگرها، آهنرباهای رسانا و سیستم های الکتریکی و کنترل های هوش مصنوعی همگی کار خود را به درستی انجام دادند و حالا می توان آزمایش های بیشتری را انجام داد.

یکی از چالش های توسعه قطارهای هایپرلوپ حفظ محیطی با فشار پایین در داخل تونل ها است. در این گزارش نیز اعلام نشد تونل مورد آزمایش در حالت خلا قرار داشته است یا خیر.

در حال حاضر سریع ترین قطار دنیا سرعتی بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دارد. وجود اصطکاک و مقاومت هوا باعث می شود. تا سرعت بیشتر از این افزایش نداشته باشد. یکی از شرکت های فعال در زمینه به نام بورینگ کمپانی به ایلان ماسک تعلق دارد و در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار ایده هایپرلوپ توانست آن مطرح شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال