نخستین مزرعه بادی و خورشیدی چین در بیابان به شبکه برق متصل شد

نخستین پروژه بهره برداری از انرژی بادی و خورشیدی در بیابان چین به بهره برداری رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از چین دیلی، نخستین پروژه انرژی های تجدیدپذیر در مناطق بیابانی چین به شبکه برق متصل شده و با قدرت به تولید انرژی پرداخته است. چین با هزینه […]

نخستین پروژه بهره برداری از انرژی بادی و خورشیدی در بیابان چین به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از چین دیلی، نخستین پروژه انرژی های تجدیدپذیر در مناطق بیابانی چین به شبکه برق متصل شده و با قدرت به تولید انرژی پرداخته است. چین با هزینه ۱۲.۲۸ میلیارد دلار این پروژه انرژی سبز را در صحرای گوبی و مناطق خشک اطراف آن ساخته است. با توجه به نیاز جهان به کاهش تولید کربن و استفاده از انرژی سبز، کشورهای دیگر نیز در چنین مسیری قرار گرفته اند. چین نیز قصد دارد مناطق خشک و بیابانی خود را به مناطق تولید کننده برق اضافه کند.

برنامه چین نصب تاسیسات برای تولید انرژی خورشیدی و بادی با توان خروجی ۱۰۰ گیگاوات است. بدین ترتیب به جای تولید برق از ذغال سنگ از این تأسیسات دوستدار محیط زیست استفاده خواهد کرد. طبق اعلام چین این نیروگاه جدید می تواند سالانه انرژی مورد نیاز ۱.۵ میلیون خانوار را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال