سیستم موقعیت‌یاب بومی چین به عنوان رقیب GPS در مرحله راه اندازی است

چین به زودی با پرتاب آخرین ماهواره خود به فضا سیستم موقعیت یاب بومی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. بدین ترتیب این کشور دیگر وابستگی به سیستم رقیب یعنی GPS آمریکا نخواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از CNBC، چین با تکمیل سیستم موقعیت یاب خود می‌تواند در […]

چین به زودی با پرتاب آخرین ماهواره خود به فضا سیستم موقعیت یاب بومی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. بدین ترتیب این کشور دیگر وابستگی به سیستم رقیب یعنی GPS آمریکا نخواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از CNBC، چین با تکمیل سیستم موقعیت یاب خود می‌تواند در زمان جنگ با آمریکا سیستمهای نظامی خود را به صورت آنلاین موقعیت یابی کند. همچنین این کشور می‌تواند در حوزه فناوری جهانی علاوه بر تاثیر گذاری، وابستگی خود به آمریکا را نیزکاهش دهد. سیستم موقعیت یابی و پیام رسانی بومی چین به عنوان رقیب GPS محسوب می شود که به عنوان یک سیستم مستقل تنها در خدمت کشور چین خواهد بود.

ارسال آخرین ماهواره چین به علت مشکلات فنی در هفته گذشته به تعویق افتاد. با ارسال این ماهواره، سیستم موقعیت یاب بومی چین به طور کامل راه اندازی خواهد شد. این سیستم اختصاصی از اواخر دهه ۹۰ میلادی شروع به کار کرد و اولین نسخه این سیستم در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شد.

سیستم سرویس های مبتنی بر ماهواره چین در سال ۲۰۱۲ به تکامل رسید و توانست منطقه آسیا – اقیانوسیه را نیز پوشش دهد. در نسخه های بعدی ممکن است این سیستم بتواند کل جهان را نیز تحت پوشش قرار دهد. از دیگر برنامه‌های جاه‌طلبانه چین می‌توان به راه ابریشم جدید اشاره کرد که طی آن چندین قاره از طریق جاده، راه‌آهن و مسیرهای دیگر به هم متصل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال