ماهواره های اینترنتی چین به عنوان رقیب استارلینک به زودی در مدار قرار می‌گیرند

چین قصد دارد ماهواره های اینترنتی خود را در اینده ای نزدیک پرتاب کند‌. در حالیکه استارلینک حدود ۴۰۰۰ ماهواره در مدار دارد و شرکت های دیگر نیز پرتاب ماهواره را آغاز کرده اند، اکنون رقیب دیگری نیز برای این فضا خود را اماده کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک […]

چین قصد دارد ماهواره های اینترنتی خود را در اینده ای نزدیک پرتاب کند‌. در حالیکه استارلینک حدود ۴۰۰۰ ماهواره در مدار دارد و شرکت های دیگر نیز پرتاب ماهواره را آغاز کرده اند، اکنون رقیب دیگری نیز برای این فضا خود را اماده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت چینی با حمایت دولت این کشور پرتاب ماهواره های خود را آغاز کرده است و قصد دارد برای تشکیل یک شبکه از ۱۳ هزار ماهواره استفاده کند.

شرکت چینی SatNet اخیرا اولین نمونه از ماهواره های اینترنتی خود را به مدار ارسال کرده است. این پرتاب با کمک موشک لانگ مارچ 2c انجام شده است. در هال حاضر نیز این ماهواره آزمایش های خود را پشت سر می گذارد. طرح اولیه این پروژه توسط کمیسیون مدیریت و نظارت بر دارایی های چین تعریف شده و شرکت چینی SatNet نیز وظیفه دارد تا دو منظومه ماهواره ای بسازد. این ماهواره ها باید طیف های ۳۷.۵ تا ۴۲.۵ گیگاهرتز فضا به زمین و ۴۷.۲ تا ۵۱.۴ زمین به فضا را پشتیبانی کنند.

شبکه ماهواره های چینی با نام GUO Wang با استفاده از ۱۳ هزار ماهواره ساخته خواهد شد. طبق خبرهای منتشر شده یکی از تلاش های این کشور برای قرارگیری در بازار اینترنت ماهواره ای محسوب میشود. این بازار در سال ۲۰۳۰ به ارزشی معادل ۲۲.۵۷ دلار دست پیدا می کند. تا سال ۲۰۳۰ تعداد افراد دارای اشتراک اینترنت ماهواره ای نیز به ۱۱۰ میلیون نفر می رسد. در حالیکه این رقم اکنون ۴۳ میلیون نفر است. دولت چین از سال ۲۰۱۴ بازار اسمارت ماهواره ای را به فضایی برای سرمایه گذاری خصوصی تبدیل کرد و از آن زمان تاکنون ۲۰ پروژه در این بخش مشغول شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال