مریخ نورد ژورونگ چین مدت هاست از خواب زمستانی بیدار نشده است

طبق داده های ارسال شده توسط مدارگرد شناسایی ناسا، مریخ نورد چین به نام ژورونگ همچنان در خواب زمستانی قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد چین که در می ۲۰۲۲ وارد خواب زمستانی شد هنوز نتوانسته از این وضعیت خارج شود. بنظر می رسد ماموریت این مریخ نورد متوقف […]

طبق داده های ارسال شده توسط مدارگرد شناسایی ناسا، مریخ نورد چین به نام ژورونگ همچنان در خواب زمستانی قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد چین که در می ۲۰۲۲ وارد خواب زمستانی شد هنوز نتوانسته از این وضعیت خارج شود. بنظر می رسد ماموریت این مریخ نورد متوقف شده است. اکنون نیز تصویر این مریخ نورد بصورت ساکن منتشر شده است.

خواب زمستانی این مریخ نورد برای خروج از زمستان سرد و تاریک مریخ از تاریخ می ۲۰۲۲۲ آغاز شده بود. این مریخ نورد برای تامین انرژی از نور خورشید استفاده می کند. کنترل کننده های آن نیز در مرکز ملی فضایی چین معتقد بودند پس از بازگشت نور در بهار این مریخ نورد از خواب زمستانی بیدار میشود. هنوز آژانس فضایی چین هیچ گونه بروزرسانی ای در مورد این مریخ نورد منتشر نکرده است.

دانشگاه آریزونا مسئول دوربین HiRise مدارگرد شناسایی مریخ تصاویر جدیدی را منتشر کرده است که در آن ژورونگ را بصورت ساکن در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ تا ۸ فوریه ۲۰۲۳ نشان می دهد. این تصاویر نشان دهنده عدم حرکت این مریخ نورد است. طبق گزارش ساوث چاینا مورنینگ در ژانویه امسال، این مریخ نورد هنوز ارتباط خود را با نیم کنترل کننده برقرار نکرده بود‌

هنوز بطور دقیق مشخص نیست چرا این مریخ نورد از خواب زمستانی بیدار نشده است. ممکن است گرد و غبار روی صفحات خورشیدی آن جمع شده و باعث کاهش کارایی آن سده باشد. این مریخ نورد دارای پنجره ای بهمراه ماده شیمیایی است که قادر به ذخیره انرژی گرمایی است. این ماده قادر است در طول روز گرما را جذب و به شما مایع درآید. در شب نیز انرژی را آزاد کرده و به شکل حامد تبدیل می‌شود. جیا یانگ، معاون طراح این ماموریت پیش از این گفته بود ژورونگ برای بیدار شدن از خواب زمستانی باید به دمای منفی ۱۵ درجه سانتیگراد رسیده و ۱۴۰ وات انرژی تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال