تولید پردازنده های تقلبی اینتل ساخت چین رو به افزایش است

پردازنده های تقلبی اینتل با ظاهری کاملا شبیه به اصل آن در چین ساخته و به سراسر جهان انتقال یافته است. در اکثر مواقع هدف از تولید پردازنده های تقلبی دور زدن ضمانت پردازنده های اصلی و تعویض آن با مشابه اصل آن است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، گزارش های زیادی […]

پردازنده های تقلبی اینتل با ظاهری کاملا شبیه به اصل آن در چین ساخته و به سراسر جهان انتقال یافته است. در اکثر مواقع هدف از تولید پردازنده های تقلبی دور زدن ضمانت پردازنده های اصلی و تعویض آن با مشابه اصل آن است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، گزارش های زیادی از ساخت پردازنده های تقلبی در چین منتشر شده که نشان می دهد جرین زرگی از توزیع در این ماجرا دخالت دارد. این گزارش که توسط HKEPC، یکی از رسانه‌های معتبر چینی در هنگ‌کنگ منتشر شده مدعی شده که یکی از کاربان همین رسانه از پردازنده های تقلبی متضرر شده و حتی ردی از این پردازنده های تقلبی در بریتانیا نیز دیده شده است. فروش پردازنده های تقلبی پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده و هدف تولید کنندگان آنها نیز دور زدن شرایط ضمانت تولید کننده اصلی بوده است.

در سال 2004 پردازنده تقلبی با نام Core i7-8700K به مشتریان فروخته شده در حالیکه مشخصات پردازنده فروخته شده یک پردازنده‌ی Celeron D336 با معماری ۹۰ نانومتری و از رده خارج اینتل بود. نمونه دیگر نیز در اسپانیا دیده شده بود که مشتری پردازنده‌ی تقلبی Core i9-9900K خرید بود اما در واقع یک نمونه‌ی Core 2 Duo خریداری شده بود. در تمام موارد مشابه خریدها از سایت هایی مانند آمازون اتفاق افتاده بود.

فروش پردازنده های تقلبی تنها برای شرکت سازنده اینتل اتفاق نیفتاد. در سال 2017 نیز یک گزارش مبنی بر خرید یک پردازنده تقلبی Ryzen 7 1700 گزارش شده بود که در اصل یک پردازنده‌ قدیمی سلرون با ظاهر Ryzen 7 بوده است. HKEPC معتقد است که تولید این پردازنده ها در چین افزایش یافته است. در این روش پردازنده Pentium Gold G5400 با تغییر ظاهر سیستم توزیع گرمای (IHS) به جای پردازنده i7-7700K فروخته خواهد شد. هر دو از پکیجینگ LGA یکسان و معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده اند. پس فروش آنها به جای یکدیگر کار سختی نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال