موتور جدید چین برای فرود روی ماه آزمایش می‌شود

دانشمندان چینی در بخش توسعه موتورهای موشکی نوع جدیدی از موتور موشک را آزمایش می کنند که به مهمترین بخش فرود فضانوردان به ماه تعلق دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازنده این موتور موشک پیشران مایع آکادمی فناوری نیروی محرکه هوافضا است و آزمایش های احتراق چندگانه را انجام داده و […]

دانشمندان چینی در بخش توسعه موتورهای موشکی نوع جدیدی از موتور موشک را آزمایش می کنند که به مهمترین بخش فرود فضانوردان به ماه تعلق دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازنده این موتور موشک پیشران مایع آکادمی فناوری نیروی محرکه هوافضا است و آزمایش های احتراق چندگانه را انجام داده و فعالیت موتور را با موفقیت تایید کرده است. این آکادمی زیرمجموعه علوم و فناوری هوافضای چین است و وی از آزمایش نهایی اعلام کرد داده های این آزمایش برای طراحی نهایی موتور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این موتور از اکسیژن مایع و نفت سفید استفاده میشود و می تواند نیروی رانش ۱۳۰ تنی تولید کند. همچنین قابلیت استفاده مجدد را دارد. فرار است از این موتور به عنوان پیشران موشک لانگ مارچ ۱۰ استفاده شود. این موشک قرار است فضانوردان چینی را به ماه ببرد. این موتور با پست سر گذاشت هفت نوع آزمایش احتراق حدود یکساعت روشن بوده است.

موشک چین که قرار است روی فرود فرود بیاید حدود ۸۸.۵ متر ارتفاع دارد و ۲۱۸۷ تن وزن خواهد داشت. همچنین امکان قرار دادن یک فضاپیما با وزن ۲۷ تن را در مسیر انتقال از زمین خواهد داشت. چین قصد دارد پیش از سال ۲۰۳۰ فضانوردان را روی ماه فرود آورد. همچنین پیش از این ماموریت تلاش دارد تا یک آزمایشگاه علمی روی سطح ماه دایر کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال