موشک جدید سرنشین دار چین به صورت چند منظوره و با قابلیت استفاده مجدد طراحی شد

موشک نسل جدید چین که امکان حمل فضانوردان را نیز دارد به طور چند منظوره و استفاده مجدد طراحی شده است  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وانگ شیائوجون، دانشمند ارشد موشک در چین در معرفی موشک حامل این کشور آن را چند منظوره و قابل استفاده مجدد خواند. رئیس آکادمی فناوری پرتابگر […]

موشک نسل جدید چین که امکان حمل فضانوردان را نیز دارد به طور چند منظوره و استفاده مجدد طراحی شده است

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وانگ شیائوجون، دانشمند ارشد موشک در چین در معرفی موشک حامل این کشور آن را چند منظوره و قابل استفاده مجدد خواند. رئیس آکادمی فناوری پرتابگر چین و سازنده این موشک اعلام کرد این موشک حامل احتمالا در دو مدل ساخته می شود. یکی از آنها به همراه تقویت کننده اصلی دو مرحله ای است که می تواند فضانوردان یا محموله هایی را به ایستگاه فضایی تیانگونگچ ین انتقال دهد. در مدل دیگر یک تقویت کننده سه مرحله ای و چند تقویت کننده جانبی استفاده خواهد شد که می‌تواند فضانوردان را به ماه حمل کند.

 درمدل اول امکان حمل ۱۴ تن محموله به مدار نزدیک زمین وجود دارد. مدل دوم که هنوز برای آن نامی انتخاب نشده یا نام آن فاش نشده است نیز در مسیر انتقال زمین به ماه می تواند فضاپیماهایی با وزن ۲۷ تن  را حمل کند. وانگ در توضیح این دو موشک گفته است:  مراحل اولیه تقویت کننده های این دو موشک یکسان بوده و تنها در مرحله سوم و در فرود موشک به ماه تفاوت دارند.

 همچنین مرحله اول این مدلها امکان استفاده مجدد را نیز خواهند داشت. صنعت فضایی چین که در چندسال اخیر به دنبال موشک‌های قابل استفاده مجدد بوده است توانسته در این فناوری پیشرفت های قابل توجهی را ارائه کند. جیانگ ‌جی به عنوان طراح ارشد این موشک گفته است: تحقیق و توسعه موشک لانگ مارچ ۴ با قابلیت استفاده مجدد نیز در حال انجام است.

 چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی در جهان تبدیل شود. همچنین از اهداف دیگر آژانس فضایی چین ایجاد پیشرفته ترین ایستگاه فضایی با قابلیت چرخش به دور زمین است. در ایستگاه فضایی چین نیز هم اکنون سه فضانورد این کشور حضور دارند. چین قصد دارد در سال جاری میلادی ۶ پرتاب دیگر برای تکمیل ایستگاه فضایی خود انجام دهد. هدف از ماموریت ها نیز ارسال خدمه، عملیات سوختگیری، تامین مجدد و ارسال دو آزمایشگاه فضایی بزرگ به ایستگاه فضایی این کشور است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال