موشک جدید چین با امکان پرتاب ۲۰ ماهواره به صورت همزمان به مرحله آماده سازی رسید

چین از یک موشک جدید با قابلیت پرتاب ۲۰ ماهواره به صورت همزمان رونمایی کرد که مراحل آماده سازی خود را طی می کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک جدید چین به نام اسمارت دراگون 3 مراحل آماده‌سازی خود را طی می‌کند. چین قصد دارد از طریق این موشک ماهواره های […]

چین از یک موشک جدید با قابلیت پرتاب ۲۰ ماهواره به صورت همزمان رونمایی کرد که مراحل آماده سازی خود را طی می کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک جدید چین به نام اسمارت دراگون 3 مراحل آماده‌سازی خود را طی می‌کند. چین قصد دارد از طریق این موشک ماهواره های کوچک خود را به مدار ارسال کند. اسمارت دراگون ۳ در هفته‌های گذشته توانست آزمایش های جداسازی محموله‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و طبق گفته شرکت چاینا راکت که توسعه دهنده آن است اکنون وارد فاز آزمایش پرواز شده است. این موشک امکان حمل ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را به مدار خورشید آهنگ خواهد داشت.

 طبق گزارش منتشر شده توسط شینهوا این موشک به صورت همزمان می تواند حداکثر بیست ماهواره را به صورت مقرون به صرفه و سازگار پرتاب کند. چاینا راکت به عنوان زیر مجموعه شرکت آکادمی فناوری سیستمهای پرتاب چین قصد دارد با استفاده از این موشک پرتاب ماهواره برای مشتریان تجاری را نیز انجام دهد. ظاهر و قابلیت‌های این موشک شباهت بسیار زیادی به موشک لیجیان 1 دارد که پیش از این توسط شرکت CAS Space ساخته شد. این موشک توانست در اولین ماموریت خود ۶ ماهواره را به مدار ارسال کند. این دو موشک ساخته شده توسط چین از قوی ترین موشک های سوخت جامد برای پرتاب مداری محسوب می شوند که در چین ساخته و توسعه داده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال