راکتور هسته ای فضایی قدرتمند چین به مرحله عملیاتی رسید

سال گذشته خبرهایی در مورد ساخت راکتور هسته ای قدرتمند در چین منتشر شده بود. بنظر می رسد اکنون این رآکتور به مرحله عملیاتی رسیده است. طبق گزارش های منتشر شده راکتور هسته ای فضایی چین امکان تامین انرژی ده ایستگاه فضایی را خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به […]

سال گذشته خبرهایی در مورد ساخت راکتور هسته ای قدرتمند در چین منتشر شده بود. بنظر می رسد اکنون این رآکتور به مرحله عملیاتی رسیده است. طبق گزارش های منتشر شده راکتور هسته ای فضایی چین امکان تامین انرژی ده ایستگاه فضایی را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Space news، وزارت علوم و فناوری چین ارزیابی های عملکردی این رآکتور را انجام داده است اما هنوز جزئیات مربوط به این رآکتور منتشر نشده است. راکتور فضایی ساخت چین می تواند یک مگاوات برق تولید کند که توسط فضانوردان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توان این رآکتور حدود صد برابر بیشتر از دستگاه ناسا خواهد بود که تلاش دارد تا سال ۲۰۳۰ روی سطح ماه بسازد. همچنین با این میزان توان می‌توان انرژی ده ایستگاه فضایی را تامین کرد.

در ماموریت های آینده فضایی به سیارات فضای دوردست به دلیل دریافت انرژی کم از خورشید امکان استفاده از پنل های خورشیدی نخواهد بود. بنابراین بهترین گزینه در این ماموریت ها انرژی شکافت هسته ای است. پکن نیز سرمایه گذاری روی چنین پروژه ای را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.

چین اخیرا در زمینه توانمندی های فضایی بسیار توسعه یافته است. این کشور پیش از این نیز از انرژی هسته ای در ماموریت های فضایی استفاده کرده بود. در ماموریت فرودگر ماه چانگ ای ۳ از مواد ۷سته ای با سوخت پلوتونیوم استفاده شده بود. علاوه بر آن چین قصد ندارد مدارگردی را با سوخت هسته ای به اطراف سیاره نپتون ارسال کند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال