مریخ نورد Yutu2 چین تصاویری از نیمه پنهان ماه منتشر کرد

مریخ چینی یوتو دو که اکنون در نیمه پنهان ماه حضور دارد تصاویری از سطح آن ارسال کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد چینی یوتو-2 حدود سه سال پیش توسط موشک چانگ ای ۴ برای تحقیقات بیشتر در مورد سفر به مریخ به سطح ماه ارسال شد. اکنون این […]

مریخ چینی یوتو دو که اکنون در نیمه پنهان ماه حضور دارد تصاویری از سطح آن ارسال کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد چینی یوتو-2 حدود سه سال پیش توسط موشک چانگ ای ۴ برای تحقیقات بیشتر در مورد سفر به مریخ به سطح ماه ارسال شد. اکنون این مریخ نورد تصاویری را از نیمه پنهان ماه منتشر کرده است که در آن نمایی از رد چرخ هایش روی خاک مریخ مشخص است.

این مریخ نورد تاکنون توانسته حدود ۱۰۲۹ متر روی سطح ماه حرکت کند. انرژی آن توسط خورشید تامین می شود و یکی از اکتشافات اخیر آن نیز بررسی یک شیء مرموز بوده است که در افق دیده می شد. البته پس از بررسی مشخص شد این شکل یک صخره به شکل خرگوش بوده است. تاکنون این مریخ نورد اکتشافات زیادی روی سطح ماه انجام داده است. معروف ترین آنها کره های شیشه ای ایجاد شده روی سطح ماه در اثر برخورد شهاب سنگ و بررسی آنها بوده است. اکنون مدارگرد شناسایی ماه ناسا نیز در همین منطقه از ماه حضور دارد و تصاویری نیز از مریخ نورد چین تهیه کرده است. هر دو مدارگرد در زمان درخشش خورشید و به مدت دو هفته زمینی فعالیت می کنند. سپس خود را برای گذراندن شب های طولانی و سرد ماه آماده می کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال