شرکت های چینی در عرصه توسعه فناوری 6G در مقام نخست جهان قرار دارند

شرکت‌های فناوری چینی در حوزه توسعه فناوری 6G در جهان در رتبه اول قرار گرفتند. طبق آمارهای کسب شده حدود ۳۸ هزار پتنت در این حوزه ثبت شده که ۳۵% متعلق به چین بوده است. چین توانست با کنار زدن ایالات متحده در مقام نخست قرار گرفته و پیشتاز این حوزه باشد. ایالات متحده نیز […]

شرکت‌های فناوری چینی در حوزه توسعه فناوری 6G در جهان در رتبه اول قرار گرفتند. طبق آمارهای کسب شده حدود ۳۸ هزار پتنت در این حوزه ثبت شده که ۳۵% متعلق به چین بوده است. چین توانست با کنار زدن ایالات متحده در مقام نخست قرار گرفته و پیشتاز این حوزه باشد. ایالات متحده نیز در رده دوم و با سهمیه ۱۸ درصدی قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال‌های اخیر چین پیشرفت‌های زیادی در حوزه فناوری و توسعه شبکه 6G داشته است. بسیاری از شرکت‌های فناوری چینی پیشتاز اصلی این حوزه بوده و به دنبال مالکیت معنوی این شبکه جهانی هستند.

هم اکنون بسیاری از غول های بزرگ فناوری نیز به دنبال توسعه جهانی شبکه 6G هستند. به طوری که اپل وگوگل نیز با پیوستن به ائتلاف بزرگ توسعه این شبکه تلاش کردند تا صنعت موبایل آمریکای شمالی را توسعه دهند.

کشور چین اخیراً از طریق رسانه های دولتی پیشتازی خود را در زمینه مالکیت معنوی توسعه شبکه 6G اعلام کرده است. طی گزارشی که در وبسایت Telecoms  منتشر شده چین تلاش داشته تا طی همکاری با شرکت‌های ژاپنی و کره ای مانند NEC، سامسونگ و میتسوبیشی از وابستگی آنها به فناوری های آمریکایی بکاهد.

 از طرفی ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به طور مشترک پروژه های تحقیقاتی خود را برای توسعه شبکه 6G آغاز کردند. البته توسعه استانداردهای شبکه 6G تا نهایی شدن فاصله زیادی دارد. اما سرعت بیشتر آن در مقایسه با شبکه 5G در تمام نقاط جهان بسیار چشمگیر است. به همین دلیل رقابتی را بین کشورهای بزرگ صنعتی برای پیشتاز شدن در این شبکه به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال