حملات سایبری به دستگاه های اندرویدی از سوی چینی ها

بدافزاری با عنوان ‘Agent Smith’ اخیرا توانسته در حدود 25 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کند. بر طبق آمار اعلام شده از سوی موسسه چک پوینت، نفوذ در این دستگاه های اندرویدی موجب شده تا اطلاعات شخصی آن ها در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار گیرد. کارشناسان فعال در این موسسه تحقیقاتی، این حمله […]

بدافزاری با عنوان ‘Agent Smith’ اخیرا توانسته در حدود 25 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کند. بر طبق آمار اعلام شده از سوی موسسه چک پوینت، نفوذ در این دستگاه های اندرویدی موجب شده تا اطلاعات شخصی آن ها در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار گیرد. کارشناسان فعال در این موسسه تحقیقاتی، این حمله سایبری را از بزرگ ترین حملات بدافزاری به گوشی های با سیستم عامل اندروید می دانند.

حمله بدافزاری تحت پوشش برخی اپلیکیشن های محبوب و پرکاربرد صورت گرفته که از طریق فروشگاه های اینترنتی از جمله گوگل پلی استور می توان آن ها را دانلود کرد. کاربران با نصب و راه اندازی این اپلیکیشن ها بر روی گوشی همراه و یا تبلت اندرویدی خود، این بدافزار را وارد گوشی خود کرده و اطلاعاتشان را در دسترس هکرها قرار داده اند. البته گوگل پس از اطلاع از همچین اتفاقی، تمامی اپلیکیشن های مزاحم که امکان ایجاد مشکلات بدافزاری را داشتند را حذف کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این حملات سایبری و بد افزاری بیش تر قربانیان خود را از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش داشته است که در حدود 303 هزار دستگاه می باشد. برخی از فعالان و کارشناسان حوزه امنیت سایبری، این حملات بدافزاری را از سوی کشور چین دانسته اند. گفته می شود که کشور چین جهت ساخت برخی از اپلیکیشن ها و شبیه سازی آن ها جهت استفاده از اپلیکیشن های بومی در این کشور؛ اقدام به استفاده از کدهای این اپلیکیشن ها کرده تا بتواند آن ها را با مهندسی معکوس دوباره بسازد. این اقدام موجب شده تا حملاتی سایبری بر روی دستگاه های اندرویدی صورت گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال