حمله هکرهای چینی به شرکت‌های تایوانی با هدف سرقت فناوری‌های نیمه رسانا

هکرهای چینی با حمله به 7 شرکت پیشرفته تایوانی تلاش کردند تا فناوری‌های مربوط به تولید چیپ را به سرقت ببرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Wired، یک شرکت امنیتی در تایوان به نام CyCraft Technology از حمله هکر ها به شرکت های نیمه رسانا با هدف سرقت […]

هکرهای چینی با حمله به 7 شرکت پیشرفته تایوانی تلاش کردند تا فناوری‌های مربوط به تولید چیپ را به سرقت ببرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Wired، یک شرکت امنیتی در تایوان به نام CyCraft Technology از حمله هکر ها به شرکت های نیمه رسانا با هدف سرقت فناوری‌های تولید چیپ، کدهای برنامه نویسی و کیت های توسعه نرم‌افزار خبرداده است. این گروه از هکرها در دو سال اخیر به هفت شرکت تایوانی حمله کردند. این گروه هک با نام Chimera احتمالا توسط دولت پکن نیز پشتیبانی می شود.

هنوز نام شرکت های تحت حمله قرار گرفته معرفی نشده اما بسیاری از آنها در شهر سینچو تایوان قرار دارند. این شهر یکی از قطب‌های فناوری درشمال تایوان است و بزرگترین بخش تولید محصولات نیمه رسانا در دنیا و همچنین شرکت TSMC نیز در آن قرار دارد. هکرها در این حملات با نفوذ به شبکه شرکت های قربانی شده تلاش کردند تا به دیتابیس های آنها دسترسی پیدا کنند. این گروه هک از ابزاری استفاده کرده است که پیش از این گروه هک Winnti در یک دهه پیش از آن استفاده کرده بود و فعالیت این گروه نیز به دولت چین وابسته بود. Chimera نیز شباهت زیادی به گروه هک Winnti  دارد و احتمال اینکه این دو گروه یکی باشد، زیاد است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال