دستیابی محققان چینی به روشی برای درمان نابینایی

محققان چینی برای جلوگیری از نابینایی و درمان بیماری های مختلف چشم از روش جدیدی بهره گرفتند. به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، محققان دانشگاه ووهان با استفاده از روش جدید پروتئین حساس به نور روی بیماران مبتلا به رتینوپاتی نابینا کننده تحقیقاتی را انجام دادند. آنها در یافته های اخیر خود متوجه […]

محققان چینی برای جلوگیری از نابینایی و درمان بیماری های مختلف چشم از روش جدیدی بهره گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، محققان دانشگاه ووهان با استفاده از روش جدید پروتئین حساس به نور روی بیماران مبتلا به رتینوپاتی نابینا کننده تحقیقاتی را انجام دادند. آنها در یافته های اخیر خود متوجه شدند با استفاده از روش جدید می‌توان نابینایی افراد مبتلا به این بیماری را درمان کرد.

شن یین، از بیمارستان رنمین دانشگاه ووهان به همراه همکاران خود این یافته ها را در مجله Signal Transduction and Targeted Therapy منتشر کرده است. شن می گوید: از این روش در آزمایشات حیوانی استفاده شد و مشخص شد با کمک یک نوع پروتئین جدید حساس به نور می توان بینایی را در موش های نابینا حدود ۳۰ درصد افزایش داد. به گفته وی افراد نابینای مبتلا به رتینوپاتی در صورت درمان با کمک این روش امکان مشاهده دوباره نور را خواهند داشت. این تحقیق برای اولین بار روی اثربخشی پروتئین حساس به نور دردرمان بیماریهای تخریب کننده شبکیه استفاده شده است که می توان از آن به عنوان یک پیشرفت در تحقیقات مربوط به بیماری های عصبی شبکیه نام برد.

به گفته شن ورم رنگیزه ای شبکیه یکی دیگر از بیماری‌های منجر به نابینایی محسوب می‌شود که عمدتاً وراثتی بوده و در اثر کاهش تدریجی پاسخ شبکیه، کاهش یافتگی آن و نازک شدن رگ ها و تجمع رنگیزه ها باعث محدود شدن میدان بینایی میشود. علت آن نیز زوال تدریجی گیرنده های نوری شبکیه است. با توجه به اثرات درمانی کم و پیش آگاهی بسیار ضعیف در مورد این بیماری کیفیت زندگی بیماران پس از نابینایی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. از طرفی به گفته این محقق استفاده از پروتئین حساس به نور میتواند در درمان اینگونه بیماری‌های مختلف ارثی چشم و یا تخریب شبکیه مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال