محققان چینی موفق به پرورش اولین ماهی بدون استخوان شدند

محققانی از موسسه تحقیقات ماهیگیری شیلات چین نوعی ماهی بدون استخوان پرورش داده اند که برای اولین بار در دنیا شاهد آن هستیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی اولین ماهی کاراس را بدون استخوان پرورش داده اند. بنابراین این ماهی بدون سبیلک و فلس ها خواهد بود و استفاده کنندگان […]

محققانی از موسسه تحقیقات ماهیگیری شیلات چین نوعی ماهی بدون استخوان پرورش داده اند که برای اولین بار در دنیا شاهد آن هستیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی اولین ماهی کاراس را بدون استخوان پرورش داده اند. بنابراین این ماهی بدون سبیلک و فلس ها خواهد بود و استفاده کنندگان از آن نیز دیگر نگران گیر کردن تیغ ماهی نخواهند بود. کاراس از دسته کپور ماهیان است که چه کسی بوده و می تواند در آب های شیرین و لب شور زندگی کند.

محققان موسسه علوم و مهندسی شیلات چین با کمک گوی جیان فانگ توانستند با روشهای ویرایش ژن این گونه جدید ماهی را ایجاد کنند. ماهی کاراس از خانواده کپور نوعی ماهی آب شیرین محسوب می شود که گوشتی لطیف و طعمی دلپذیر دارد. یکی از مشکلات اساسی استفاده کردن از این نوع ماهی استخوان های بسیار ریز آن است.

 کپور از بزرگترین خانواده ماهی ها محسوب می شود که شامل ۲۲۰ جنس و ۲۴۲0 نوع است. این تیم تحقیقاتی برای پروژه خود که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود ۱۶۰۰ ژن کلیدی مربوط به رشد ستون فقرات بین ماهیچه ای در این ماهی را بررسی کردند. سپس با کمک تکنیک های ویرایش ژن توانست یک نوع جهش یافته از ماهی کاراس را تولید کند به طوری که دارای رشد قابل قبولی بوده و امکان تشخیص آن از ماهی کپور معمولی وجود ندارد. این تحقیق با هدف افزایش مصرف محصولات آبزی انجام گرفته و با صنعتی شدن آن دیگر مردم نیاز به جداسازی استخوان ماهی نخواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال