محققان چینی روش جدیدی برای تولید نور لیزر ابداع کردند

اختراع دانشمندان چینی می تواند علاوه بر افزایش سرعت دستگاههای الکترونیکی، ربالکریرامنیتی نیز بهبود می یابد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان چینی برای تولید نوری شبیه به نور لیزر از روش جدیدی استفاده کردند. این روش سرعت ارتباط بین وسائل الکترونیکی را به شدت افزایش خواهد داد. دستگاه ساخته شده با […]

اختراع دانشمندان چینی می تواند علاوه بر افزایش سرعت دستگاههای الکترونیکی، ربالکریرامنیتی نیز بهبود می یابد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان چینی برای تولید نوری شبیه به نور لیزر از روش جدیدی استفاده کردند. این روش سرعت ارتباط بین وسائل الکترونیکی را به شدت افزایش خواهد داد.

دستگاه ساخته شده با نام لیزر الکترون آزاد در موسسه اپتیک و مکانیک شانگهای ساخته شد. پیش از این نیز چنین لیزرهایی ساخته شده بودند، اما به علت بزرگ و حجیم بودن و قرارگیری در تاسیسات گرانقیمت چندان قابل مصرف نبودند. به همین دلیل دستگاه جدید می تواند کاربرد بهتری داشته باشد. در این دستگاه یک سبک نازک ۸ سانتی متری قرار دارد تا بتواند نور لیزر را در تمامی طول موج ها ساطع کند.

در این لیزر، الکترون ها در اتم های موادی مانند شیشه، بلور و یا گاز انرژی بیشتری به شکل نور و یا الکتریسیته جذب می کنند. این انرژی باعث میشود تا الکترون ها به مداری بالاتر با انرژی بیشتر منتقل شوند. البته این حالت موقت است و باید الکترون ها به حالت اولیه برگردند. در طول مسیر برگشتف وتون ها آزاد می شوند. دستگاه جدید می تواند در ساخت دستگاههای اسکن بدن با عملکرد بهتر و وسایل الکترونیکی پیشرفته کمک کند.

دیوید گوزارد، از موسسه تحقیقات نجوم رادیویی در این باره می گوید: با اصلاح این فناوری و کشف راههای تولید نور در فرکانس بالاتر، می توان لیزرهای ریز سیلیکونی نیز ایجاد کرد که می تواند در دستگاههای ارتباط پرسرعت و حسگر های دقیق استفاده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال