محققان چینی نوعی ماده معدنی جدید در خاک ماه کشف کردند

دانشمندان چینی نوعی ماده معدنی جدید در نمونه های آورده شده از ماموریت چانگ ای ۵ کشف کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تجزیه و تحلیل نمونه های جمع آوری شده در ماموریت چانگ ای ۵ توانستند یک ماده معدنی جدید شناسایی کنند. این کشف ششمین ماده معدنی قمری محسوب می شود […]

دانشمندان چینی نوعی ماده معدنی جدید در نمونه های آورده شده از ماموریت چانگ ای ۵ کشف کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تجزیه و تحلیل نمونه های جمع آوری شده در ماموریت چانگ ای ۵ توانستند یک ماده معدنی جدید شناسایی کنند. این کشف ششمین ماده معدنی قمری محسوب می شود که یک دستاورد قابل توجه نیز خواهد بود. سازمان ملی فضایی چین و سازمان انرژی اتمی این کشور بطور مشترک از کشف ماده معدنی جدید به نام  changesite-Y خبر دادند. ماده جدید توسط محققان موسسه تحقیقات زمین شناسی اورانیوم پکن کشف شد.

این ماده جزو مریلین قمری محسوب می شود و اولین ماده کشف شده توسط دانشمندان چینی است. این کشف کشور چین را یه سومین کشور پس از ایالات متحده و روسیه در کشف و شناسایی ماده معدنی ماه تبدیل می کند. این موسسه اعلام کرد نمونه معدنی مورد نظر به شکل تک ذره بلوری با قطر ده میکرون از ۱۴۰ هزار دره ریز دیگر جدا شد و طی یکسری روش های کانی شناسی مورد بررسی قرار گرفت. لی زیینگ از دانشمندان در این موسسه می گوید ماده جدید می تواند در مطالعه ماه و شناخت تاریخچه فیزیکی آن به دانشمندان کمک کند.

چین برنامه ریزی هایی را برای سفر به قطب جنوب ماه در این دهه انجام داده است. این بررسی ها نیز طی سه ماموریت و با هدف کاوش قطب جنوب انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال