ریزربات محققان چینی می تواند سرطان را به طور کامل درمان کند

محققان چینی نوعی ریزربات حامل دارو ابداع کرده اند که می تواند تحول عظیمی در درمان سرطان باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی با الهام از تاردیگریدها نوعی ربات بسیار ریز ساخته اند که با حرکت موثر و دقیق در بدن داروها را به اندام های مختلف بدن می رساند. […]

محققان چینی نوعی ریزربات حامل دارو ابداع کرده اند که می تواند تحول عظیمی در درمان سرطان باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی با الهام از تاردیگریدها نوعی ربات بسیار ریز ساخته اند که با حرکت موثر و دقیق در بدن داروها را به اندام های مختلف بدن می رساند.

طبق گزارش منتشر شده توسط SCMP، دانشمندان چینی با طراحی ربات ریز و منحصر بفرد که می تواند در جریان خون شما کند به دنبال ایجاد تحول در درمان سرطان هستند. محققان از بدن تاردیگریدها و همچنین سلول های بدن انسان برای ساخت این ربات ها الهام گرفتند. این موجودات از جان سخت ترین موجودات روی زمین هستند.

پوسته این ربات دارای سه لایه است که لایه آخر شبیه به یک زیردریایی چنگال دار بوده و می تواند به صورت لایه مغناطیسی انرژی تولید کند. در لایه میانی یک لایه های قرار دارد که باعث رسانایی خواهد شد. غشای بیرونی به صورت زیست سازگار با بدن بوده و باعث کاهش اصطکاک در زمان حرکت میشود. لایه چنگال مانند به ربات اجازه می دهد تا بتواند به راحتی و با کمترین فشار درون رگ ها حرکت کند.

از مشکلات توسعه ریزربات ها مقاومت آنها در برابر فشار خون در رگ ها است به طوری که بتوانند به راحتی در بدن حرکت کنند. این ریزربات ها بین ۸ تا ۲۰ میکرومتر هستند و قادرند در مقابل فشار ۲ سانتی متر بر ثانیه ای خون ایستادگی کنند. آنها تحت کنترل یک میدان مغناطیسی بیرونی بصورت بی سیم هستند و حرکات آنها در رگ ها نیز به صورت چرخشی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال