محققان چینی می‌گویند سنگ های ماه آب بیشتری در خود دارند

محققان چینی با بررسی سنگ های ماه مدعی شدند میزان آب درون این سنگ ها بیشتر از مقداری است که پیش از این تصور می شد. همچنین بخش اعظم این آب نیز از خورشید بدست آمده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر چینی در سال ۲۰۲۰ موفق به حمل محموله ۱.۷۳ […]

محققان چینی با بررسی سنگ های ماه مدعی شدند میزان آب درون این سنگ ها بیشتر از مقداری است که پیش از این تصور می شد. همچنین بخش اعظم این آب نیز از خورشید بدست آمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر چینی در سال ۲۰۲۰ موفق به حمل محموله ۱.۷۳ کیلوگرمی سنگ ماه به زمین شود. این ماموریت توانست نخستین نمونه برداری رباتیک را با موفقیت به پایان ببرد. همچنین ماه نشین حاضر در این ماموریت نیز پس از حضور روی سطح ماه شواهدی از وجود آب در این قمر را ارسال کرد.

طی مطالعات اخیر دانشمندان میزان آب موجود در منطقه نمونه برداری شده حدود ۱۷۰ گرم به هر ۱۰۰۰ کیلوگرم است. این آب همان هیدروکسیل است که از نظر شیمیایی پیوندی نزدیک به آب دارد. لی ژیونگ یائو عضو موسسه ژئو شیمی چین می گوید : فرایند تشکیل هیدروکسیل با عنوان القای بادهای خورشیدی روی سطح ماه علت اصلی ایجاد آب موجود روی سطح ماه است. پیش از این میزان هیدروکسیل حدود ۳۰ بخش به ازای میلیون تخمین زده شده بود. البته ایجاد آن را نیز به لایه های داخلی ماه نسبت داده بودند.

بررسی های دقیق نمونه های چانگ ای ۵ نیز نشان داد در گذشته میزان آب موجود در ناحیه فرود کاوشگر حدود ۶۰۰۰ به میلیون بوده است. در این ناحیه مواد معدنی سرشار از هیدروژن وجود دارد و مقدار هیدروژن سنگین نیز بسیار کم است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال