محققان چینی به دنبال توسعه فناوری های جدید برای اقدام علیه اسپیس ایکس

چین قصد دارد فناوری‌های جدیدی را به این کشور اضافه کند که طبق آن در صورت اقدام اسپیس ایکس علیه امنیت این کشور بتواند ماهواره های استارلینک را از کار بیندازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق مقاله‌ای که ماه گذشته در این کشور منتشر شد، چین قصد دارد فناوری های مربوط […]

چین قصد دارد فناوری‌های جدیدی را به این کشور اضافه کند که طبق آن در صورت اقدام اسپیس ایکس علیه امنیت این کشور بتواند ماهواره های استارلینک را از کار بیندازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق مقاله‌ای که ماه گذشته در این کشور منتشر شد، چین قصد دارد فناوری های مربوط به ضد ماهواره‌ای از جمله سیستم نظارتی با مقیاس و حساسیت بالا برای ردیابی تمامی ماهواره های اسپیس ایکس در اختیار داشته باشد. این پروژه توسط رن یوانژن از پژوهشگران موسسه ردیابی و مخابراتی چین رهبری می‌شود. هنوز مشخص نیست یوانژن به همراه همکاران خود تا چه اندازه می تواند نظر دولت چین را بازتاب دهد. اما احتمالاً طبق بیانات این مقاله برای از کار افتادن ماهواره های استارلینک نیاز است تا ترکیبی از روش های داخلی نرم و سخت استفاده شود تا بتوان سیستم عامل این شبکه ماهواره را از کار انداخت.

 به گفته رن پهپادها و جنگنده های پنهان کار آمریکا با استفاده از شبکه استارلینک انتقال اطلاعات خود را با سرعت بیش از ۱۰۰ برابر انجام میدهند. همچنین این ماهواره ها به دلیل استفاده از پیشرانه های یونی قادر خواهند بود تا مدار خود را به سرعت برای حمله به سوژه های ارزشمند فضایی تغییر دهند. هم اکنون حدود ۲۳۰۰ ماهواره در فضا دارد که تقریباً غیر قابل تخریب هستند زیرا با نابودی هر تعداد از آنها عملکرد شبکه به کار خود ادامه می دهد. اکنون ارتش چین نیز به دنبال توانمندی های ضد ماهواره ای است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال