سیستم محققان چینی با اسکن کف دست میزان کلسترول خون را تشخیص می دهد

پژوهشگران چینی با کمک سیستم جدید می‌توانند از طریق اسکن کف دست سطح کلسترول خون فرد را تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بیماری عروق کرونر قلب نظارت بر سطح کلسترول بسیار ضروری است. هم اکنون این نظارت از طریق نمونه گیری از خون به دست می آید. اما پژوهشگران […]

پژوهشگران چینی با کمک سیستم جدید می‌توانند از طریق اسکن کف دست سطح کلسترول خون فرد را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بیماری عروق کرونر قلب نظارت بر سطح کلسترول بسیار ضروری است. هم اکنون این نظارت از طریق نمونه گیری از خون به دست می آید. اما پژوهشگران چینی با یک سیستم جدید داده های لازم را به سادگی و تنها از طریق اسکن پوست دست به دست می آورند. پژوهشگران آکادمی علوم چین و دانشگاه علم و فناوری چین این سیستم را ابداع کردند.

 در این روش با کمک پد الکلی کف دست بیمار تمیز شده و پوست آن نرم تر از حالت معمول خواهد شد. همچنین یک حلقه پلاستیکی در این ناحیه چسبانده می شود و سپس بیمار دست خود را روی یک اسکنر میگذارد. حلقه پلاستیکی موجود در کف دست دقیقا روی یک لنز دستگاه قرار می گیرد. اسکنر نشانه طیفی پوست را با کمک جذب و پراکنده کردن نور انجام می دهد. سپس فضای درون حلقه با کمک یک ماده شیمیایی مخصوص پوشانده می شود و سپس از روی دست پاکسازی شده و اسکن مجدد انجام می گیرد.

 ماده شیمیایی مورد نظر با عکس فلورسانس کلسترول موجود در پوست و تغییر نشانه طیفی پوست میشود. نشانه های پیش فرض و تغییر یافته تجزیه تحلیل شده و سپس کلسترول پوست بیمار تعیین می گردد.

این روش روی ۱۲۱ بیمار مبتلا به سندروم کرونری حاد انجام گرفت که پیش از این تنها از روش سنتی برای تعیین سطح کلسترول خون استفاده می کردند. این پژوهشگران امیدوارند روش جدید بتواند در آینده برای نظارت بلندمدت و غیر تهاجمی در این گونه بیماران مورد استفاده قرار بگیرد. پروفسور وانگ ییکون از پژوهشگران این مطالعه می گوید: برای تعیین میزان کلسترول تنها نیاز است تا دست خود را روی سیستم مورد نظر بگذارید. این روش به خوبی چربی‌های بدن را ردیابی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال