محققان چینی: آب‌های سطح ماه در اثر بادهای خورشیدی ایجاد شده است

نمونه های بدست آمده از ماموریت چانگ ای ۵ نشان می دهد آب های موجود در سطح ماه حاصل بادهای خورشیدی هستند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی نمونه های بدست آمده از ماموریت چانگ ای ۵ را به دقت بررسی کردند. آنها می گویند در این بررسی ها شواهدی بدست […]

نمونه های بدست آمده از ماموریت چانگ ای ۵ نشان می دهد آب های موجود در سطح ماه حاصل بادهای خورشیدی هستند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی نمونه های بدست آمده از ماموریت چانگ ای ۵ را به دقت بررسی کردند. آنها می گویند در این بررسی ها شواهدی بدست آمده است که نشان می دهد آب در سطح ماه در اثر بادهای خورشیدی ایجاد شده است.

محققان زمین شناسی از آکادمی علوم چین می گویند بادهای خورشیدی می توانند باعث تشکیل آب در ماه شده باشند. داده های بدست آمده از سنجش راه دور نیز این موضوع را تایید می کند.

محققان اخیرا توجه ویژه ای به منابع و مکان آب های سطحی ماه داشته اند. زیرا در سفرهای فضایی آینده فضانوردان وجود آب می تواند بسیار با اهمیت باشد. یک گروه تحقیقاتی در چین اخیرا پس از بررسی نمونه های بدست آمده از سطح ماه که در ماموریت چانگ ای ۵ جمع آوری شد متوجه شدند این ذرات دارای هیدروژن بالا و نسبت دوتریوم هیدروژن پایین هستند. این موضوع توسط محققان شبیه سازی شد تا بررسی های بیشتری روی آن انجام شود. نتیجه بررسی نشان می دهد آبهای سطحی در جنوب غربی در عرض های میانی و بلند نیز وجود دارد.

پروفسور لین یانگتینگ، پژوهشگر ارشد و نویسنده این مطالعه در این مورد می گوید: با توجه به این بررسی ها خاک مربوط به سطح قطب ماه احتمالا آب بیشتری نسبت به سطحی که نمونه ها از آن جمع آوری شد، دارد. پیش از این در تحقیقات قبلی مشخص شد که میزان آب سطح ماه به عرض جغرافیایی و زمان روز متفاوت است که نشان دهنده سرعت بالای دفع آب روی سطح این قمر است.

در ماموریت چانگ ای ۵ که در منطقه ای از عرض جغرافیایی میانی بود نمونه هایی جمع آوری و به زمین آورده شد. این در حالی است که پیش از این فرودهای آپولو و لونا همگی در عرض جغرافیایی پایین انجام گرفته بودند. در این ماموریت که مربوط به خشک ترین زمین های بازالتی تعلق داشته حدود ۱۷ قطعه کوچک از خاک ماه به زمین آورده شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال