محققان چینی از نور برای برآورد زلزله ترکیه استفاده می کنند

محققان دانشگاه ووهان در چین قصد دارند از طریق میزان نور دریافتی ماهواره ها در مناطق زلزله زده ترکیه، میزان خسارات را برآورد کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم تحقیقاتی چینی قصد دارد عملیات بررسی خود را با استفاده از فناوری سنجش از راه دور انجام دهد. تحقیقات ابن تیم نشان […]

محققان دانشگاه ووهان در چین قصد دارند از طریق میزان نور دریافتی ماهواره ها در مناطق زلزله زده ترکیه، میزان خسارات را برآورد کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم تحقیقاتی چینی قصد دارد عملیات بررسی خود را با استفاده از فناوری سنجش از راه دور انجام دهد.

تحقیقات ابن تیم نشان می دهد در استان های زلزله زده نور شب کاهش یافته است. به عنوان مثال در روستای هاتای کاهش ۹۰ درصدی نور نشان دهنده آسیب جدی به زیرساخت ها است.

لی شی، استاد علوم سنجش از راه دور و رهبر این مطالعه در این مورد می گوید: تصاویر ماهواره ای دریافتی از موسسات و سازمان ها جمع آوری شده است. این تصاویر با تصاویر قبل از زلزله مورد مقایسه قرار گرفت. به گفته لی در این مناطق بطور ناگهانی شاهد از دست دادن نور هستیم و قطعی نور تاثیر بسیاری بر اقتصاد و زندگی افراد داشته است.

لی در مورد خسارات وارد شده می گوید: با استفاده از نور میتوان میزان خسارات ناشی از زلزله را محاسبه کرد. همچنین امکان محاسبه توانایی کشور در برابر بلایای طبیعی وجود دارد. با این آمار می توان به طور دقیق تر اقدامات امدادی انجام داد.

لی نتیجه مطالعات خود را برای سازمان ملل و برنامه جهانی غذا ارسال کرده است. بدین ترتیب امکان اتخاذ سیاست های امدادرسانی برای این مناطق آسانتر انجام خواهد شد. پس از این زمین لرزه و بعد از فعال کردن خدمات نقشه برداری مرکز ماهواره ای سازمان ملل تیم لی نیز به این پروژه پیوست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال