دانشمندان چینی روش جدیدی برای ساخت متانول مصنوعی ابداع کردند

در حال حاضر ساخت سوخت هایی مانند متانول در دمای عملیاتی بسیار بالا انجام میگیرد. اما محققان چینی توانستند با ابداع روشی جدید متانول مصنوعی را از طریقی به صرفه و کارآمد تر تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تولید متانول مصنوعی به روش جدید می‌تواند به کاهش تولید کربن دی […]

در حال حاضر ساخت سوخت هایی مانند متانول در دمای عملیاتی بسیار بالا انجام میگیرد. اما محققان چینی توانستند با ابداع روشی جدید متانول مصنوعی را از طریقی به صرفه و کارآمد تر تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تولید متانول مصنوعی به روش جدید می‌تواند به کاهش تولید کربن دی اکسید منجر شود. بشر سالها است که از سوخت های فسیلی به عنوان منبع اصلی تامین انرژی استفاده میکند. از طرفی تبدیل کربن دی اکسید به سوخت می تواند جلوی برخی از مشکلات زیست محیطی را نیز بگیرد. تاکنون دانشمندان از روش‌های زیادی برای تولید سوخت عالی از CO2 ابداع کردند که همگی آنها با چالش‌هایی مواجه بوده است.

روش ابداعی محققان چینی سازگار با محیط زیست بود و با کمک نانو روکش هایی انجام میگیرد که می‌توانند نیروی خود را از طریق تغییرات دما ایجاد کنند. این نانو روکش ها برای ایجاد متانول مصنوعی مورد استفاده قرار گرفتند و تولید سوخت های مصنوعی با این روش کارآمد می تواند در آینده به حذف CO2 از اتمسفر بینجامد. در حال حاضر متانول از هیدروژناسیون Co2 به وجود می آید. در این روش باید فرایند تبدیل در دمای بالای ۲۵۰ درجه سانتیگراد و همچنین فشار بالای ۱۰ مگاپاسکال انجام گیرد.

اما در روش جدید مواد نانو ساختار امکان ساخت متانول مصنوعی را به روشی ساده تر امکان پذیر کرده اند. این محققان از نانو روکش هایی برای هدایت کاتالیزوری کربن دی اکسید متانول استفاده کرده تا از انرژی گرمایی آن برداشت کنند. بدین ترتیب دیگر محدودیت های روش های قبلی وجود نداشته و بازده متانول نیز افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال