دانشمندان چینی موفق به تولید سلول های بنیادی در فرآیند شیمیایی شدند

محققان چینی طی تحقیقات اخیر خود نوعی سلول بنیادی پرتوان از سلولهای سوماتیک انسان تولید کردند. به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، محققان چینی دانشگاه پکن توانستند روشی را برای برنامه ریزی مجدد سلولی شیمیایی ایجاد کنند. پیش از این برای برنامه ریزی مجدد سلول های بدن یا اندام های انسان و ایجاد […]

محققان چینی طی تحقیقات اخیر خود نوعی سلول بنیادی پرتوان از سلولهای سوماتیک انسان تولید کردند.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، محققان چینی دانشگاه پکن توانستند روشی را برای برنامه ریزی مجدد سلولی شیمیایی ایجاد کنند. پیش از این برای برنامه ریزی مجدد سلول های بدن یا اندام های انسان و ایجاد سلول های بنیادی پرتوان از اعضای اصلی سلول مانند سیتوپلاسم اوسایت استفاده می‌شد. اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد سلول های سوماتیک بدن انسان نیز با کمک مولکول های شیمیایی خاص می توانند تغییرات الاستیکی را تجربه کنند. به همین دلیل محققان نوعی مواد شیمیایی شناسایی کرده‌اند که امکان تمایز زدایی سلول ها را داشته و می توانند سلول های بنیادی پرتوان با ویژگیهای مربوط به سلول‌های جنینی ایجاد کند.

به گفته پروفسور دنگ روش جدید برای برنامه ریزی مجدد شیمیایی از دیگر روش های آزمایش شده قبلی ایمن تر و ساده تر است. محققان معتقدند روش جدید می تواند با تبدیل شدن به یک دانش جهانی امکان پرورش سلول های انسانی با عملکردهای مختلف را به وجود آورد. به طوری که پزشکان در آینده برای درمان بیماری های جدی از راه های جدید استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال