جاسوسان چینی گوشی‌های ارزان مجهز به ابزارهای جاسوسی می‌فروشند

خبرهایی در زمینه فروش گوشی‌های ارزان قیمت چینی منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی‌ها توسط جاسوسان این کشور دستکاری شده و در آن دوربین و اپلیکیشن جاسوسی به صورت مخفیانه جاسازی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رسانه‌های چینی گزارشی را در مورد دستگاه‌های جاسوسی جدید منتشر کرده‌اند که […]

خبرهایی در زمینه فروش گوشی‌های ارزان قیمت چینی منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی‌ها توسط جاسوسان این کشور دستکاری شده و در آن دوربین و اپلیکیشن جاسوسی به صورت مخفیانه جاسازی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رسانه‌های چینی گزارشی را در مورد دستگاه‌های جاسوسی جدید منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد که در حال حاضر فروش آنها به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. درون این گوشی‌ها در قسمت جک هدفون یک دوربین جاسازی شده که می‌تواند در همه حال عکسبرداری کند. گزارش‌های منتشر شده در این مورد نشان می‌دهد موبایل‌های تغییر یافته با دوربین‌های مخفی در چین توسط تبهکاران در حال فروش است و می‌تواند از افراد در اماکن عمومی نیز تصویر ضبط کند. در این گوشی‌های ارزان قیمت دوربین‌های بالای نمایشگر در قسمت جک هدفون نیز نصب شده‌اند.

همچنین اپلیکیشن‌های خاصی نیز روی این گوشی‌ها نصب شده که آنها را قادر می‌سازد تا حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر نیز به ضبط تصاویر ادامه دهد. طبق ادعای فروشندگان اپلیکیشن‌های مزبور به صورت مخفی نصب شده و امکان رویت آن وجود ندارد. از طرفی پلیس چین نیز نسبت به فروش این گوشی‌های دستکاری شده هشدار داده از خریداران درخواست کرده تا در هنگام خرید گوشی‌ها به این موارد توجه کنند.

بسیاری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند قربانی چنین تبهکاری شده‌اند. با توجه به اینکه این نرم‌افزارهای جاسوسی می‌تواند حریم خصوصی افراد را نقض کند بنابراین باید در خرید گوشی‌های هوشمند و ارزان قیمت دقت بیشتری انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال