طرح موشک توریستی چینی‌ها با الهام از بلواوریجین و اسپیس ایکس

یک شرکت تجاری چینی طرح جدیدی از موشک گردشگری فضایی خود منتشر کرد که به نظر می رسد با الهام از موشک بلواوریجین و اسپیس ایکس انجام گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی CAS Space وابسته به آکادمی علوم چین از یک موشک توریستی جدید رونمایی کرد. این موشک […]

یک شرکت تجاری چینی طرح جدیدی از موشک گردشگری فضایی خود منتشر کرد که به نظر می رسد با الهام از موشک بلواوریجین و اسپیس ایکس انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی CAS Space وابسته به آکادمی علوم چین از یک موشک توریستی جدید رونمایی کرد. این موشک در قسمت ابتدایی خود شباهت زیادی به نیوشپرت بلواوریجین دارد و همچنین در طراحی بدنه آن از موشک استارشیپ اسپیس ایکس الهام گرفته شده است.

 علاوه بر آن در قسمت بدنه به باله های جانبی مجهز است که می‌تواند به فرود آن کمک کند. شرکت CAS Space اعلام کرد از سال ۲۰۲۴ سفر توریستی را به فضای زیر مداری آغاز خواهد کرد. به گفته این شرکت این موشک می تواند حداکثر ۷ مسافر را در زمان ۱۰ دقیقه در شرایط گرانش صفر و بالای خط کارمان به صورت شناور حفظ کند. خط کارمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری سطح زمین قرار دارد.

پیش از این سفرهای گردشگری فضایی تنها در فیلم های علمی تخیلی وجود داشت. اما به نظر می‌رسد چند میلیاردر موفق شدند تا این سفر رویایی را به واقعیت تبدیل کنند. CAS Space در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد گردشگران این فضاپیما پیش از سفر دوره آموزشی کوتاه مدت را طی خواهند کرد. هنوز جزئیات دقیق در مورد نوع آموزش مشخص نشده است.

پیش از این شرکت بلواوریجین و اسپیس ایکس نیز سفر فضایی به زیر مدار زمین انجام دادند. شرکت بلواوریجین اعلام کرد در آینده یک ماموریت سرنشین‌دار دیگر نیز در تاریخ ۱۲ اکتبر انجام خواهد داد. در این ماموریت گردشگری فضایی ویلیام شانتر بازیگر کانادایی 90 ساله که پیش از این نقش کاپیتان جیمز را در مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا بازی کرده بود حضور خواهد داشت. این فرد مسن ترین فردی خواهد بود که تا کنون در این سفر به فضا رفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال