میزان فروش تراشه در سال ۲۰۲۲ رکوردشکنی خواهد کرد

فروش مربوط به تراشه در سال میلادی کنونی نشان می دهد در حال حاضر آمار فروش آنها با ۴۳۰ میلیارد واحد به رکورد جدیدی رسیده و ممکن است در سال های آتی نیز با افزایش روبرو باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بطور کلی تراشه ها در هر دستگاه الکترونیکی مدرن قابل […]

فروش مربوط به تراشه در سال میلادی کنونی نشان می دهد در حال حاضر آمار فروش آنها با ۴۳۰ میلیارد واحد به رکورد جدیدی رسیده و ممکن است در سال های آتی نیز با افزایش روبرو باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بطور کلی تراشه ها در هر دستگاه الکترونیکی مدرن قابل استفاده هستند. حتی ابزارهای ساده مانند چای ساز ها و یا نمونه های پیچیده تر مانند کامپیوترهای شخصی در بطن خود از تراشه ها استفاده میکنند. به این دلیل فروش IC-ها نیز به رکورد شکنی جدیدی دست یافته است و فروش آن دچار رشد سالانه ۹.۲ درصد بوده است. فروش ۴۲۷ میلیارد تراشه آمار فوق‌العاده بالایی محسوب می‌شود به طوری که نسبت به سال ۲۰۱۰ حدود دو برابر افزایش داشته و نسبت به سال ۱۹۸۰ تا ۴۴ برابر بیشتر شده است. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ نیز در آمار فروش حدود ۲۲ درصد رشد کرده است.

سازمان آمار تجارت نیمه هادی جهان WSTS با دسته بندی عمده تراشه‌های جهان به ۳۳ طبقه از بین آنها سه دسته به نامهای SRAM و DSP و Gate Array را در انتهای لیست فروش قرار داده است است اما در این بین ۳۰ دسته دیگر همچنان به رشد در فروش ادامه خواهند داد. به طوری که ۱۲ دسته از آنها احتمالا از میانگین کل بازار تراشه نیز رشدی فراتر داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال