تراشه سازی TSMC نیز فروش کمتر در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی می کند

شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC نیز برای سال جاری میلادی فروش پایین را پیش بینی کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت صنایع نیمه رسانای TSMC اعلام کرد احتمالا فروش آنها در سال ۲۰۲۳ نسبت به برآورد تحلیلگران پایین تر بوده و این شرکت قصد دارد با توجه به رکود بالقوه […]

شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC نیز برای سال جاری میلادی فروش پایین را پیش بینی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت صنایع نیمه رسانای TSMC اعلام کرد احتمالا فروش آنها در سال ۲۰۲۳ نسبت به برآورد تحلیلگران پایین تر بوده و این شرکت قصد دارد با توجه به رکود بالقوه بازار تراشه و محدودیت های تجاری سخت ایالات متحده کاهش هزینه های خود را آغاز کند.

طبق گزارشی که بلومبرگ در این رابطه منتشر کرده است، این شرکت تایوانی اعلام کرد احتمالا در فصل اول امسال ۱۶.۷ تا ۱۷.۵ میلیارد دلار فروش خواهد داشت. برآورد تحلیلگران فروش ۱۷.۹ میلیارد دلاری برای این شرکت بود. همچنین به گفته این شرکت در سال جاری میزان هزینه های سرمایه گذاری این شرکت از رقم ۳۶.۳ به

۳۲میلیارد دلار در سال جدید کاهش می یابد. این محاسبات نشان می دهد این شرکت طی ۴ سال گذشته اولین کاهش درآمد خود را تجربه خواهد کرد. البته این موضوع نشان دهنده عمق رکود جهانی مربوط به بازار فناوری را نشان می دهد.

شرکت TSMC برای گذر از این رکود روی فناوری و گستردگی آن حساب کرده است. از طرفی کنترل تجارت چیپ توسط ایالات متحده افزایش یافته است. مصرف کنندگان نیز با توجه به افزایش تورم و رکود بالقوه و همچنین افزایش نرخ بهره به دنبال کاهش و محدودسازی هزینه های خود هستند.

در این بین بانک های بزرگ وال استریت نیز با توجه به شرایط رفتارهای محتاط آمیزی را آغاز کرده اند. TSMC تحت فشار حداکثری برای تنوع بخشیدن به توزیع جغرافیایی در تولید تراشه است و به همین دلیل همکاری خود را از ایالات متحده تا ژاپن افزایش داده است. نگرانی های این شرکت بابت حمله وین به تایوان نیز ادامه دارد و مشتریان آن نگران بوده و این غول تراشه سازی را به خارج کردن بخشی از تولید خود به یک کشور دیگر تحت فشار قرار داده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال