مرورگر کروم به زودی به قابلیت ترجمه متن انتخابی مجهز می شود

به زودی کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگر گوگل کروم تنها بخش هایی از یک صفحه وب را به صورت انتخابی ترجمه کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بهبود های عملکردی متعدد مترجم متن گوگل باعث شده است تا بسیاری از کاربران از این ابزار استفاده کنند. این در حالی است که […]

به زودی کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگر گوگل کروم تنها بخش هایی از یک صفحه وب را به صورت انتخابی ترجمه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بهبود های عملکردی متعدد مترجم متن گوگل باعث شده است تا بسیاری از کاربران از این ابزار استفاده کنند. این در حالی است که این ابزار مترجم هنوز به قابلیت امکان ترجمه متن انتخاب شده مجهز نیست.

 طبق گزارش های منتشر شده توسط AndroidCentral، گوگل این قابلیت ترجمه را بزودی به نسخه قناری مرورگر کروم اضافه میکند. این خبر توسط یکی از کاربران ردیت به نام Leopeva64-2 برای اولین بار منتشر شد. پس از آن وب سایت هایی نظیر 9to5Google این موضوع را تایید کردند.

 این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا بخش‌هایی از یک صفحه وب را به یک زبان دیگر ترجمه کند. طبق اسکرین شات هایی که از این قابلیت منتشر شده است کاربر پس از از راست کلیک روی متن انتخابی در صفحه و انتخاب گزینه ترجمه در منو میتواند ترجمه متن انتخابی را ببیند. همچنین میتوان کل صفحه را نیز ترجمه کرد. از طریق منوی سه نقطه نیز در بخش رابط کاربری امکان جابجایی بین زبان های مختلف نیز وجود دارد. با وجودی که هنوز قابلیت ترجمه متن انتخابی به صورت کاربردی منتشر نشده است ممکن است کارکرد صحیحی به دلیل آزمایشی بودن نداشته باشد. در صورتی که این ویژگی در نسخه پایدار ارائه شود احتمالاً اکثر کاربران می توانند به صورت کاربردی از آن استفاده کنند. پیش از این نیز مایکروسافت چنین امکانی را به مرورگر اج اضافه کرده بود. همچنین قابلیت مشابهی نیز در سرویس گوگل لنز به عنوان بروزرسانی برای کاربران فعال شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال