توقف پشتیبانی گوگل از مرورگر کروم در ویندوزهای XP، ویستا و نسخه‌های قدیمی OS X در فروردین‌ماه 95

به نظر می‌رسد حالا دیگر کم‌کم وقت بازنشستگی سیستم‌عامل‌های سالخورده XP و ویستا فرا رسیده و شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار، رفته‌رفته پشتیبانی محصولات خود را در این سیستم‌عامل‌ها متوقف می‌کنند. بر اساس گزارشات جدید ظاهراً شرکت بزرگ گوگل اعلام کرده است که دیگر به‌روزرسانی‌های مرورگر کروم خود را برای کاربران ویندوزهای XP و ویستا عرضه نخواهد […]

به نظر می‌رسد حالا دیگر کم‌کم وقت بازنشستگی سیستم‌عامل‌های سالخورده XP و ویستا فرا رسیده و شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار، رفته‌رفته پشتیبانی محصولات خود را در این سیستم‌عامل‌ها متوقف می‌کنند. بر اساس گزارشات جدید ظاهراً شرکت بزرگ گوگل اعلام کرده است که دیگر به‌روزرسانی‌های مرورگر کروم خود را برای کاربران ویندوزهای XP و ویستا عرضه نخواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که گوگل کروم در این ویندوزها کار نخواهد نکرد، خیر، تنها آن دسته از کاربرانی که هنوز مصمم به استفاده از این ویندوزهای سالخورده و قدیمی بوده و حاضر نیستند ویندوز خود را ارتقا دهند، قادر نخواهند این مرورگر را آپدیت کنند.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، بحث به‌روزرسانی زمانی مطرح می‌شود که ما بخواهیم دستگاه خود را تا جایی که ممکن است، ایمن کرده و امنیت اطلاعات خود را بالا ببریم، پس باید توجه داشت از آنجایی که آماده کردن یک برنامه برای دریافت به‌روزرسانی و ارتقای نرم‌افزاری، نیازمند صرف هزینه مادی، زمانی و انرژی است، طبیعی خواهد بود که شرکت تولیدکننده نرم‌افزار دیگر به‌روزرسانی را برای دستگاه‌های قدیمی عرضه کند. گفتنی است در همین راستا، کاربران ویندوزهای XP تا فروردین سال آینده، تنها خواهند توانست مرورگر کروم خود را به‌روز کنند و پس از آن هیچ آپدیتی برای این کاربران اراده نشده که این به‌روزرسانی‌ها بسته‌های امنیتی را هم شامل خواهند شد.

شایان ذکر است که کاربران سیستم‌عامل اپل یعنی OS X هم که از نسخه‌های 10.6، 10.7 و 10.8 آن استفاده می‌کنند، از این قاعده مستثنا نبوده و پس از تاریخ اعلام شده دیگر آپدیتی برای مرورگر کروم آن‌ها ارائه نخواهد شد. مدیرمسئول بخش مهندسی کروم، Mark Pawliger در همین رابطه گفته است که پلتفرم‌های قدیمی وصله‌های حساس امنیتی خود را از دست می‌دهند و به طبع پتانسیل بالایی برای آسیب‌پذیری در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و نرم‌افزاری‌ای مخرب پیدا می‌کنند. در این مقوله، زمان همه چیز را تعیین می‌کند و حالا که زمان این پلتفرم‌ها به سر رسیده است، عاقلانه خواهد بود سیستم‌عامل رایانه خود را ارتقا دهیم و بدین ترتیب تا حدودی امنیت اطلاعاتمان را بالا ببریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال