کروم در آپدیت بعدی خود افزونه های مخرب را شناسایی می کند

مرورگر گوگل در جدبدتربن آپدیت خود به قابلیت شناسایی افزونه های مخرب مجهز شده است. با این قابلیت می توان علاوه بر افزونه های جدید، افزونه های قدیمی را نیز بررسی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیشرفت مرورگرهای وب و تبدیل آنها به اکوسیستم های نرم افزاری، استفاده از آنها […]

مرورگر گوگل در جدبدتربن آپدیت خود به قابلیت شناسایی افزونه های مخرب مجهز شده است. با این قابلیت می توان علاوه بر افزونه های جدید، افزونه های قدیمی را نیز بررسی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیشرفت مرورگرهای وب و تبدیل آنها به اکوسیستم های نرم افزاری، استفاده از آنها به عنوان هدف هکرها نیز بیشتر خواهد شد. در برخی موارد مرورگرهای محبوب نیز ممکن است حاوی نرم افزارهای جاسوسی و بدافزار باشند. به همین دلیل گوگل در یک اقدام امنیتی تلاش کرده است تا به کاربران در شناسایی این نوع بدافزارها کمک کند.

طبق گزارش منتشر شده توسط وبلاگ توسعه کروم، نسخه ۱۱۷ مرورگر کروم قادر است سه بررسی جداگانه روی افزونه های جدید تازه نصب شده انجام دهد. در واقع در این بررسی ها علت نقص قوانین کروم، وجود نشانه های بدافزار در افزونه و یا حذف آن از فروشگاه کروم و دلایل آن کشف خواهد شد. همچنین امکان بررسی افزونه های قبلی روی کروم به طور دستی و از طریق منوی Privacy and Security وجود دارد. البته قابلیت جدید روی افزونه های دانلود شده از منابع غیر فروشگاه کروم چندان موثر نیست. باید توجه داشت توزیع افزونه های مخرب از طریق منابع غیر رسمی معمولا بیشتر توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته دانلود افزونه از طریق فروشگاه کروم نیز نشان دهنده امن بودن آن نخواهد بود. اکنون با قابلیت جدید گوگل و تیم امنیتی کروم، یک لایه به لایه های امنیتی این مرورگر محبوب اضافه شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال