فروش کروم‌بوک امسال رشد 18 درصدی خواهد داشت

غول جستجوگر دنیای اینترنت هنگامی که در سال 2011 از کروم‌بوک‌های خود رونمایی کرد شاید به فکرش هم نمی‌رسید که این‌ لپ‌تاپ‌های سبک و ارزان‌قیمت که بر روی سیستم آنلاین کروم اجرا می‌شوند بتوانند فروش خوبی را کسب کنند و تا امروز، به عنوان یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌ها تبدیل شوند. اکثر برنامه‌های کروم‌بوک بر روی […]

غول جستجوگر دنیای اینترنت هنگامی که در سال 2011 از کروم‌بوک‌های خود رونمایی کرد شاید به فکرش هم نمی‌رسید که این‌ لپ‌تاپ‌های سبک و ارزان‌قیمت که بر روی سیستم آنلاین کروم اجرا می‌شوند بتوانند فروش خوبی را کسب کنند و تا امروز، به عنوان یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌ها تبدیل شوند. اکثر برنامه‌های کروم‌بوک بر روی فضای ابری اجرا می‌شوند؛ بنابراین برای دسترسی به آن‌ها نیاز همیشگی به اینترنت ضروری خواهد بود. به‌هر‌حال پیش‌بینی‌های انجام شده حکایت از این موضوع دارند که کروم‌بوک‌های شرکت گوگل در سال جاری میلادی می‌توانند با افزایش فروش 18 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شوند.

در حالی که فروش پی‌سی‌ها با افت شدیدی مواجه بوده، کروم‌بوک‌های شرکت گوگل همچنان عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند. علاوه‌بر کروم‌بوک‌ها، پی‌سی‌های گیمینگ و لپ‌تاپ‌های 2 به 1 هیبریدی با افزایش فروش خوبی مواجه شده‌اند و در بازار، استقبال زیادی از آن‌ها می‌شود. براساس آمار و ارقام، در سال 2015 حدود 6.5 میلیون لپ‌تاپ کروم‌بوک به فروش رفته که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال 2016 به 8 میلیون نیز برسد.  در سه ماهه‌ی اول سال جاری، حدود 1.6 میلیون کروم‌بوک به فروش رفته و هنوز آماری از فروش این لپ‌تاپ‌های محبوب در سه‌ماهه‌ی دوم 2016 منتشر نشده است. درهرحال، کروم‌بوک‌ها هنوز جای زیادی را برای پیشرفت دارند و فعلا سهم بسیار کمی را در فروش کلی پی‌سی‌ها شامل شده‌اند و آمار فروش 290 میلیونی پی‌سی‌ها هم این مسئله را تایید می‌کند.

براساس پیش‌بینی‌های شرکت تحقیقاتی Gartner، کروم‌بوک‌ها که در سال گذشته 90 درصد از فروش خود را در آمریکای شمالی تجربه کرده‌اند، در سال جاری نیز در این منطقه همچنان به فروش خوب خود ادامه خواهند داد. آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا از جمله مناطقی بوده‌اند که کروم‌بوک‌ها با استقبال خوبی مواجه نشده‌ و یکی از دلایل این امر، احتمالا نیاز همیشگی به اینترنت برای دسترسی به برنامه‌ها بوده و در این مناطق نیز، چنین چیزی هنوز ممکن نشده است. در کشورهایی نظیر استرالیا و نیوزیلند، کروم‌بوک‌های گوگل دارای رشد مناسبی بوده‌ و مردم کشورهای نام برده شده کم کم به اهمیت کروم‌بوک‌ها و پتانسیل آن‌ها پی برده‌اند. از آن‌جایی که لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک گوگل از قیمت پایینی برخوردار هستند و وزن بسیار کمی نیز دارند، این لپ‌تاپ‌ها بیشتر برای دانشجوها و دانش‌آموزان مفید واقع شده است. کروم‌بوک‌های غول دنیای اینترنت، در عرصه‌ی تجاری ضعیف کار کرده‌اند چراکه کارکنان معمولا به دسترسی به برنامه‌های مختلف به صورت آفلاین نیازمند هستند و کروم‌بوک‌ها هم نمی‌توانند در این زمینه کمکی کنند. درهرصورت، گوگل حالا پشتیبانی از برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را نیز به کروم‌بوک‌ها اضافه کرده هرچند تمامی مدل‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. حال باید منتظر ماند و دید آیا این ویژگی تاثیر بسزایی در فروش کروم‌بوک‌ها خواهد داشت یا خیر؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال