درد مزمن می‌تواند با عادات غذایی افراد مرتبط باشد

پژوهشگران در نهایت موفق شدند تا ارتباط بین غذا و درد را در تحقیقات خود کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از مدت‌ها پیش به ارتباط بین غذا و درد در افراد مبتلا به درد مزمن پیدا کرده بودند. اما اکنون سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌دهد در واقع […]

پژوهشگران در نهایت موفق شدند تا ارتباط بین غذا و درد را در تحقیقات خود کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از مدت‌ها پیش به ارتباط بین غذا و درد در افراد مبتلا به درد مزمن پیدا کرده بودند. اما اکنون سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌دهد در واقع بخشی از مغز با مسئولیت انگیزه و لذت در زمان درد مزمن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

پل گها از پژوهشگران دانشگاه راچستر و موسسه علوم اعصاب دلمونته در مورد این پروژه گفته است: احتمالاً طبق یافته های انجام شده مکانیسم های بیولوژیکی جدیدی وجود دارد که عادات غذایی افراد را با درد مزمن مرتبط می‌کند.

 این پژوهشگران در ابتدا واکنش مغز نسبت به قند و چربی را مورد آزمایش قرار دادند. پس از آن تلاش کردند تا در برخی از غذاها بافت غذا را تغییر دهند. در این آزمایش مشخص شد که تغییر در عادات غذایی نسبت به مصرف شکر توسط بیماران تشخیص داده نشد اما این تغییر با مصرف چربی توسط بیماران تشخیص داده شد.

 در این تحقیق مشخص شد که احتمالاً خطر تغییر بلند مدت رفتار غذایی چه افرادی را تهدید خواهد کرد. در واقع هسته اکومبنس به عنوان بخشی از مغز که نقش تصمیم‌گیری را ایفا می‌کند در زمانی که بیمار درد مزمن ای را تجربه نمی‌کند به طور طبیعی عمل کرده اما در افرادی که رفتار غذایی خود را تغییر می‌دهند متفاوت است. به گفته محققان این ناحیه می تواند نشان دهنده رفتار بیماران مبتلا به درد مزمن باشد. در تحقیقات آینده می توان کوچک بودن این هسته را به عنوان در معرض خطر ابتلا به درد مزمن بودن فرد پیش بینی کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال