زنگ خطر افزایش دما در قطب جنوب به صدا درآمد

افزایش دما در قطب جنوب به بیشترین حد خود در دهه گذشته رسید. روز گذشته دمای قطب جنوب به 18 درجه سانتیگراد رسید که در طول تاریخ بی سابقه بوده است. قطب جنوب به سرعت در حال گرم شدن است. بر اساس اطلاعاتی که پایگاه تحقیقاتی آرژانتین (نزدیک به شبه جزیره  جنوبگان) ارسال کرده دمای […]

افزایش دما در قطب جنوب به بیشترین حد خود در دهه گذشته رسید. روز گذشته دمای قطب جنوب به 18 درجه سانتیگراد رسید که در طول تاریخ بی سابقه بوده است. قطب جنوب به سرعت در حال گرم شدن است. بر اساس اطلاعاتی که پایگاه تحقیقاتی آرژانتین (نزدیک به شبه جزیره  جنوبگان) ارسال کرده دمای این منطقه به بیشترین حد خود رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، داده های پایگاه تحقیقاتی آرژانتین در آمریکای جنوبی نشان می دهد که قطب جنوب گرمترین روزهای خود را تجربه میکند. بیشترین دمای این منطقه 17.5 درجه بوده که در سال 2015 اتفاق افتاده بود. افزایش دما در این منطقه دور از انتظار نیست. زیرا زمین در حال گرمتر شدن است و در سال 2019 گرمترین ژانویه تاریخ را داشتیم.

سازمان هواشناسی جهانی وضعیت این منطقه را بحرانی خوانده و میزان گرم شدن در این منطقه در طول 40 سال گذشته را عامل جدا شدن پهنه یخ ها با سرعت 6 برابری عنوان کرد. این تغییرات با همین سرعت میتوانند اثرات مخرب و نامطلوبی در این منطقه و بر حیوانات آن داشته باشد. افزایش دما، آلودگی های ناشی از فعالیت های انسانی و هجوم حیوانات غیربومی خطر از بین رفتن این زیست بوم و موجوداتی نظیر پنین‌سیلا را در پی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال