همه چیز درباره پلمپ نمایندگی‌های غیرمستقیم اپل در تهران

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، در مورد اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا در پلمپ فروشگاه‌های عرضه محصولات کمپانی اپل اعلام کرد که این موضوع مربوط به تمامی فروشگاه‌ها نبوده و تنها نمایندگی دو شرکت واردکننده محصولات اپل در ایران پلمپ شده است. رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، تصمیم جمع‌آوری گوشی‌های آیفون از بازار و […]

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، در مورد اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا در پلمپ فروشگاه‌های عرضه محصولات کمپانی اپل اعلام کرد که این موضوع مربوط به تمامی فروشگاه‌ها نبوده و تنها نمایندگی دو شرکت واردکننده محصولات اپل در ایران پلمپ شده است.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، تصمیم جمع‌آوری گوشی‌های آیفون از بازار و پلمپ کردن چند نمایندگی این گوشی در بازار را سبب نابسامانی بازار این محصولات و افزایش قیمت این گوشی‌ها دانست و گفت: اینگونه تصمیمات بدون کارشناسی، باعث نابسامانی در بازار می‌شود و ما شاهد هستیم که این موضوع باعث گرانی گوشی‌های آیفون در سطح بازار، بلاتکلیفی فروشندگان این محصولات و نیز احتکار آن شده است.

کریمی همچنین تاکید کرد: محصولات اپل در ایران نمایندگی مستقیم ندارد. این دو شرکت به صورت غیرمستقیم و از طریق هنگ کنگ و دبی نسبت به اخذ نمایندگی آیفون اقدام کرده بودند که با پایان یافتن اعتبارنامه آن‌ها و عدم تمدید مجوزشان، فعالیت آن‌ها متوقف شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع قاچاق و عرضه بدون مجوز گوشی، تنها مربوط به برند اپل نمی‌شود و معلوم نیست چرا تنها آیفون در این زمینه پررنگ جلوه داده شده است. به زودی فعالیت سایر برندهایی که در بازار بدون نمایندگی رسمی فعالیت می‌کنند نیز طبق این تصمیم، لغو می‌شود و این رویه برای سایر گوشی‌های برندهای مختلف در بازار صادق خواهد بود.

طبق گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، در صورتی که نمایندگان رسمی و قانونی واردکننده موبایل در سامانه ثبت سفارش صنعت و معدن و نیز سامانه گمرک، کالای خود را به ثبت نرسانند، گوشی‌های وارداتی به کشور قاچاق محسوب می‌شود و در صورت اجرای طرح رجیستری، این گوشی‌ها در سامانه مطابقت داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی با وجود کاهش تعرفه موبایل به ۶ درصد و نیز دریافت ۹ درصد هزینه مالیات ارزش افزوده از خریدار، همچنان بازار مملو از گوشی‌های قاچاق است و باید در این زمینه اقدامات مشابه صورت گیرد.

کریمی همچنین در مورد رجیستری گوشی‌های اپل گفت: تمامی گوشی‌های موبایل دارای کد شناسایی (IMEI ) هستند و چنانچه در حین ورود، به صورت رسمی وارد کشور شوند در سامانه ثبت و سفارش و گمرک، به ثبت می‌رسند و پس از آن هیچگونه نگرانی از عدم رجیستری آن‌ها وجود ندارد چرا که سوابق این گوشی‌ها در تمامی دنیا یکسان است. اما در صورتی که این گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد شود IMEI آن‌ها در سامانه مورد تایید نبوده و در شبکه مخابراتی کشور، قابل شناسایی نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال