لباسی که می تواند فرد را از دید دوربین های امنیتی پنهان کند

محققان چینی یک کت نامرئی کننده ساخته اند که می‌تواند فرد استفاده کننده را از دید دوربین های امنیتی محو کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کت ساخته شده توسط دانشجویان چینی به نام invisDefence باعث نامرئی شدن فرد در تصاویر دوربین های امنیتی میشود. این قابلیت می تواند در مقابل فناوری […]

محققان چینی یک کت نامرئی کننده ساخته اند که می‌تواند فرد استفاده کننده را از دید دوربین های امنیتی محو کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کت ساخته شده توسط دانشجویان چینی به نام invisDefence باعث نامرئی شدن فرد در تصاویر دوربین های امنیتی میشود. این قابلیت می تواند در مقابل فناوری های پهپادهای بدون سرنشین استفاده شود.

این لباس نامرئی کننده با هزینه کم ساخته شده است و سرپرستی دانشجویان سازنده نیز برعهده پروفسور وانگ رنگ از دانشکده علوم رایانه ووهان بوده است البته این کد با چشم غیر مسلح مشاهده می شود اما الگوهای درون آن باعث کور کردن دوربین ها در طول روز و شب می شود حتی در شب نیز سیگنال های گرمایی غیر معمولی در آن باعث میشود که دوربین ها فرد را تشخیص ندهند.

پروفسور ژنگ در مورد این فناوری می گوید در حال حاضر دستگاه های نظارتی قادر هستند انسان را تشخیص دهند. حتی دوربین های درون جاده نیز برای شناسایی عابران پیاده نصب شده اند. اما با پوشیدن کوت نامرئی کننده با وجود ثبت تصویر در دوربین امکان تشخیص اینکه انسان هستید یا نه وجود ندارد.

دوربین ها در طول روز از روی حرکت و خطوط می توانند وجود بدن انسان را تشخیص دهند. درون کت invisDefence یک الگوی استتار ویژه قرار دارد که میتواند باعث تداخل در الگوریتم های تشخیصی دستگاه ها شود یا به قول معروف آنها را کور کند. بدین ترتیب دستگاه امکان تشخیص کاربر به عنوان انسان را ندارد.

کارکرد دوربین ها در شب با استفاده از ردیاب مادون قرمز و از طریق تصویربرداری حرارتی انجام می شود. به همین دلیل ماژول هایی برای کنترل دما به شکل پیچیده و نامنظم طرح روی سطح کت باعث ایجاد دمای غیر عادی میشود که تشخیص آن را توسط دوربین ها مشکل می کند.

وی هوی، یکی از اساتید دانشگاه و سرپرست اعضای این گروه می گوید: مهمترین بخش رسیدن به تعادل در الگوهای استتار بود‌ پیش از این برای ایجاد تداخل در دید دستگاه‌های نظارتی از تصاویر روشن استفاده میشد اما رنگ روشن می تواند در چشم انسان مشخص تر باشد. اما الگوریتم های ما الگوهایی را ایجاد می کند که علاوه بر کور کردن دید رایانه زیاد قابل توجه نیستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال